Artikel top billede

Nu skal Spotify passe på i Danmark: Googles YouTube Music debuterer med reklamefri YouTube som bonus-tilkøb

Google lancerer denne uge reklamefri streaming af musik og YouTube-videoer i Danmark.

Søgegiganten har igennem året styrket og strømlinet deres udbud af streaming-pakker, med sammenkørslen af tjenester som Play Music og YouTube Red indenfor deres YouTube Premium og YouTube Music løsninger.

Og fra og med denne uge, kan danskerne også få glæde af musikalsk streaming med YouTube Music.

Som konkurrerende streaming-tjenester som Spotify tilbydes der reklamefri musikafspilning til 99 kroner per måned, mens en reklamefinansieret gratisløsning også tilbydes. En familiepakke til 149 kroner per måned er også tilgængelig.

Se også: YouTube og Google går i kødet på Spotify med ny streaming-tjeneste

Betal dig til reklamefri YouTube

YouTube trækker dog på selskabets magtposition indenfor videostreaming til at lokke med mere indhold igennem YouTube Premium-pakken.

Her får du selskabets YouTube Music Premium fordele, altså reklamefri streaming, men YouTube kontoen videoafspilning får følgende fordele

  • Reklamefri afspilning af YouTube videoer
  • Adgang til YouTube ’Originals’, selskabets egenproduceret indhold
  • Offline streaming
Prisen for at få reklamefri YouTube løber her op på 119 kroner per måned. Familiedeling er også her tilgængelig til 179 kroner per måned.

De nye tjenester og deres vilkår kan tilgås på henholdsvis Youtube.com/premium og Youtube.com/musicpremium.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Byg digitale løsninger omkring dit kerneprodukt og styrk konkurrenceevnen

Stadig flere virksomheder tænker digitale løsninger ind i deres samlede produktportefølje. De sælger ikke ”kun” komponenter og fysiske produkter, men styrker det samlede produktkatalog med services, der f.eks. giver indsigt i ydeevne og udnyttelse af enhederne – og som gør vedligehold langt mere kosteffektivt og rettidigt. Derfor sætter vi fokus på, hvordan du bygger eller optimerer cloudbaserede løsninger, der komplementerer dit kerneprodukt.

21. marts 2023 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling. Tema: Hvor står Danmark i forhold truslen fra DDoS?

22. marts 2023 | Læs mere


Datadrevet forretning 2023

Gennem inspirerende oplæg fra personer, der – på egne eller andres vegne – har formået at udnytte data til at sikre en kant til konkurrenterne, bliver du inspireret til, hvordan din organisation kan lykkes med at høste gevinsterne gennem målrettet investering i databaseret innovation og udvikling og om, hvordan man i praksis spotter potentialet i og værdien af data.

23. marts 2023 | Læs mere