Facebook udvider dusøren: Nu bliver brugere også belønnet for at finde sikkerhedsbrist hos tredjepart

Facebook udvider nu sit dusørprogram til ikke bare at omfatte brugere der finder sårbarheder i selskabets egen software, men til også at omfatte tredjepart-applikationer.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld / Niels de Boissezon)

Brugere eller sikkerhedsforskere der kan finde sårbarheder hos Facebooks tredjeparts applikationer bliver nu også belønnet af Facebook.

Det skriver Wired.

Dusøren har ellers kun omfattet Facebooks egen software, men ifølge mediet har den omdiskuteret Cambrige Analytica-skandale betydet, at selskabet har været nødt til at vise, at man også tager tredjepartssikkerhed seriøst.

Tidligere har det ellers været op til tredjepart udviklerne selv at udlodde dusører eller håndtere beskeder om sikkerhedssårbarheder.

Udvidelsen af dusøren fokuserer primært på sikkerhedssårbarheder der afslører brugernes data.

Fordobler dusøren

Udover udvidelsen bliver dusøren også fordoblet, skriver Wired.

Ifølge det amerikanske medie har Facebook udbetalt omkring 6 millioner dollars eller cirka 38 millioner kroner til sikkerhedsprofessionelle, der har fundet forskellige sikkerhedsbrister, siden 2011.

"Det her er en del af en løbende indsats for at forbedre sikkerheden og privatlivet for folk, der bruger Facebook," siger Dan Gurfinkel, sikkerhedsmanager hos Facebook ifølge Wired.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil