Erik Damgaard, stifter og administrerende direktør i Uniconta, fortryder, at han i 2004 forlod it-branchen i fem år. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Erik Damgaard tabte mere end en milliard kroner på fem år: "Jeg skulle have købt E-conomic"

Interview: Erik Damgaard tabte stort set hele sin formue i "the lost years" mellem 2004 og 2009, hvor han også forlod it-branchen. "Da jeg så havde tabt en masse penge, tænkte jeg, at jeg måtte tilbage til it," fortæller han til Computerworld.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Indblik i hvordan Erik Damgaard oplevede "the lost years", hvor han tabte mere end en milliard kroner
  • Læs hvorfor Erik Damgaard fortryder, at han forlod it-branchen
  • Se også hvilken virksomhed Erik Damgaard ville have købt i bagklogskabens lys
  • Find ud af hvorfor Erik Damgaards syn på Microsoft har ændret sig
  • Indsigt i flere af Erik Damgaards investeringer
1.113
5:45 min
Erik Damgaard var allerede en velhavende mand, da han sammen med blandt andet sin bror Preben Damgaard i 2002 solgte økonomi- og forretningsystemet Navision til Microsoft for svimlende 11 milliarder kroner.

Han havde allerede scoret omkring 200 millioner kroner i 1999, da Navision blev børsnoteret, og nu hentede Erik Damgaard over en milliard kroner yderligere på salget af virksomheden.

Men det, der for de fleste ville være adgangsbilletten til et liv uden bekymringer, kastede i stedet Erik Damgaard ud i flere års nedtur.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Tre måneder forsinket: Den skandaleramte Windows 10-opdatering ‘1809’ ruller nu omsider automatisk ud

0 Premium-indhold

Hackerangreb har nu lagt dansk webshop ned i 20 dage uden udsigt til åbning: "Det må tage den tid, det tager"

0 Premium-indhold

Alt for mange er utilfredse med offentlig it-løsning: "Vi har et klart ønske om at brugertilfredsheden skal hæves markant"

0 Premium-indhold

Københavns Universitet erkender skarp kritik af it-sikkerheden: “Vi har ikke helt de samme løsningsmuligheder”

0 Premium-indhold

Apple afbryder samarbejde med Atea som følge af bestikkelsesdom: Mister status som autoriseret forhandler


Premium
Tre måneder forsinket: Den skandaleramte Windows 10-opdatering ‘1809’ ruller nu omsider automatisk ud
Den skandaleramte Windows 10-opdatering kaldet ‘1809’, som blev trukket tilbage få dage efter lanceringen 2. oktober 2018, begynder nu at rulle ud til brugerne helt automatisk via Windows Update.
CIO
Tech fra Toppen: Tim Vang får hastigheden op og de rigtige idéer frem med Googles pretotyping
Tech fra Toppen: Tim Vang får ideerne frem og hastigheden op ved konstant at tænke små overskuelige eksperimenter ind idéprocessen. Metoden hedder pretotyping og stammer fra Google. Lær meget mere om, hvordan du kan bruge værktøjet her.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
6 gode råd til et succesfuldt virtuelt møde
Den traditionelle måde at tænke arbejdsplads på er under forandring. Nye teknologier skyder frem og gør hverdagen nemmere og mere dynamisk. Eksempelvis er mængden af fjernarbejdspladser steget med 115% de seneste 10 år, og det stiller krav til måden at holde møder på. Med et virtuelt møderum kan møder faciliteres online, og alle parter sparer tid fordi det er mere fleksibelt og ikke betinget af at alle møder op fysisk. I dette whitepaper kigger vi på hvad der skal til for at mestre denne disciplin og giver dig 6 gode råd.