Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen

Blev fyret af DSB før jul - nu giver DXC Technology lyd fra sig: "DXC anser fortsat DSB for en væsentlig kunde"

DSB har fyret DXC Technology fra to store it-projekter. Nu kommenterer selskabet endelig på forløbet.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se DXC Technology kommenterer på at, selskabet er blevet fyret på to projekter af DSB
  • Indblik i nedturen hos DXC Technology
747
3:45 min
Først fyrede DSB DXC Technology som leverandør af DSB's servicedesk-projekt i oktober, og 21. december var den så gal igen.

Her meddelte DSB, at selskabet også vil afbryde samarbejdet med DXC Technology, som leverandør af drift af DSB's datacenter.

Opsigelserne er sket et år efter, DXC Technology i slutningen af 2017 efter et EU-udbud landede en fire-årig med DSB til en værdi af op imod 150 millioner kroner.

Ved den første opsigelse angav DSB manglende kvalitet i leverancen som en del af årsagen, men store forsinkelserne var problemet ved den næste opsigelse.

Indtil videre har DXC Technology ikke ønsket at kommentere opsigelserne, men nu giver selskabet lyd fra sig over for Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Truende retssager, beskyldninger om sexchikane og en astronomisk topchef-løn: Sådan gik det til da Microsoft sendte chokbølger gennem spilverdenen med opkøbet af Blizzard

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Kæmpe stigning i ransomware-angreb: Så mange millioner kroner koster et brud

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

“Efter de første otte timer uden strøm besluttede politiet at aktivere Grønlands Beredskabsstab, hvor jeg sad sammen med politiet, Arktisk Kommando, sundhedsvæsenet og brandvæsenet”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Voldsomme it-investeringer i vente i 2022: Her er de sektorer, der kan se frem til allermest vækst ifølge Gartner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rigspolitiet vil rekruttere historisk mange it-folk i 2022, men udfordres af højt lønpres og mangel på it-folk