Europas største it-sikkerhedsfirma opfordrer virksomheder til at ændre cyberstrategi: Derfor skal du ikke bruge alle dine ressourcer på at stoppe hackerangreb

Der går alt for lang tid før virksomheder opdager de er blevet angrebet. Danske virksomheder skal fokusere mere på at opdage hackere og knap så meget tid på at stoppe dem, lyder opfordringen fra it-sikkerhedsvirksomheden F-Secure.

Artikel top billede
Premium Kun for abonnenter
Danske virksomheder bør flytte fokus fra at forhindre hackerangreb og i stedet træne, hvordan man hurtigere opdager dem.

Sådan lyder det fra CEO for Europas største it-sikkerhedsselskab, F-Secure, der mener, at der er sket et paradigmeskift inden for cybersikkerhed.

Efter lang tid med parolen om, at det ikke længere er et spørgsmål, 'om' du bliver angrebet men 'hvornår', handler det nu for virksomhederne om at opdagene angrebene langt hurtigere.

[b]Læs også: [url=https://www.computerwor

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Midtjylland

    Politiets Efterretningstjeneste

    Datacentertekniker til PET

    Københavnsområdet

    Capgemini Danmark A/S

    Salesforce CTO - Nordics (Denmark)

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil