Apple-produkt har gennem mere end et år været ramt af mystiske forsinkelser: Men nu kan det langt om længe være på vej

Apples Airpower-oplader har været ramt af mystiske forsinkelser, men nu kan den langt om længe været på vej i produktion.

Artikel top billede

I september 2017 præsenterede Apple den nye trådløse oplader Airpower, der skulle gøre det muligt at oplade en iPhone, et Apple Watch og et par AirPod-øretelefoner samtidig.

Siden da har ingen set skyggen af det nye produkt, og Apple har heller ikke kommenteret på forsinkelserne.

Nu lader det dog langt om længe til at være nyt om Airpower-opladeren.

For det amerikanske tech-medie The Verge skriver med henvisning til mediet Charger Lab, at de første Airpower-opladere langt om længe er gået i produktion.

På Twitter skriver Charger Lab, at kilder i Apples supply chain oplyser, at producenten Luxshare Precision, der også producerer Apples AirPods og Apples USB-C-kabler, har startet produktionen af opladeren.

Overophedning skyld i forsinkelser

Rygter peger ifølge The Verge på, at forsinkelserne skyldes, at der har været problemer med, at opladeren overopheder, når den skal oplade flere forskellige enheder.

Det amerikanske medie Bloomberg har ligeledes tidligere påpeget, at komplikationerne kan være relateret til, at Airpower-opladeren er mere avanceret end mange lignende trådløse opladere.

Eksempelvis indeholder den en særlig Apple-udviklet chip og indeholder også Apple-udviklet software.

Læs også:
Apple chokerede ved at fjerne hovedtelefon-stikket – strømstikket kan blive det næste offer

Annonceindlæg fra External partner

Ajax alarmsystem: Effektiv beskyttelse mod indbrud

Tyverialarmer spiller en afgørende rolle i at beskytte hjem og virksomheder mod indbrud.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil