Apple-produkt har gennem mere end et år været ramt af mystiske forsinkelser: Men nu kan det langt om længe være på vej

Apples Airpower-oplader har været ramt af mystiske forsinkelser, men nu kan den langt om længe været på vej i produktion.

Artikel top billede

I september 2017 præsenterede Apple den nye trådløse oplader Airpower, der skulle gøre det muligt at oplade en iPhone, et Apple Watch og et par AirPod-øretelefoner samtidig.

Siden da har ingen set skyggen af det nye produkt, og Apple har heller ikke kommenteret på forsinkelserne.

Nu lader det dog langt om længe til at være nyt om Airpower-opladeren.

For det amerikanske tech-medie The Verge skriver med henvisning til mediet Charger Lab, at de første Airpower-opladere langt om længe er gået i produktion.

På Twitter skriver Charger Lab, at kilder i Apples supply chain oplyser, at producenten Luxshare Precision, der også producerer Apples AirPods og Apples USB-C-kabler, har startet produktionen af opladeren.

Overophedning skyld i forsinkelser

Rygter peger ifølge The Verge på, at forsinkelserne skyldes, at der har været problemer med, at opladeren overopheder, når den skal oplade flere forskellige enheder.

Det amerikanske medie Bloomberg har ligeledes tidligere påpeget, at komplikationerne kan være relateret til, at Airpower-opladeren er mere avanceret end mange lignende trådløse opladere.

Eksempelvis indeholder den en særlig Apple-udviklet chip og indeholder også Apple-udviklet software.

Læs også:
Apple chokerede ved at fjerne hovedtelefon-stikket – strømstikket kan blive det næste offer

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S