Rema 1000 har været loyal kunde i EG-familien i 25 år - får nu pludselig DXC som leverandør: "Vi vil se på, om samarbejdet kan fortsætte, som det plejer"

Interview: Rema 1000 har været storkunde hos EG's serviceforretning i mange år, men med DXC Technologys opkøb af EG-forretningsbenet får supermarkedskæden dermed ny it-leverandør. "Jeg ved, at DXC Technology har været ude i et økonomisk stormvejr. Min første tanke var, ’uha hvad er nu det for noget, vi kommer ind i her?,’ lyder det fra Rema 1000's it-chef.

Artikel top billede

Foto: PR.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se storkundens reaktion på DXC Technology's opkøb af EG's serviceforretning
  • Indblik i Rema 1000s historik som kunde i EG's serviceforretning
  • Se hvilke ydelser DXC Technology fremover skal levere til Rema 1000
  • Læs hvilke parametre der er afgørende for om DXC Technology kan fastholde Rema 1000 som kunde
  • Find ud af hvordan Rema 1000 blev informeret om handlen
1.271
6:30 min
"Vi fortsætter retningen, men hvis bølgerne bliver for høje, må vi finde redningsvestene frem. Så må vi se, om vi skal fortsætte samarbejdet."

Ordene kommer fra Lars Ruben Hansen, der er it-chef for den nordiske supermarkedsgigant Rema 1000.

Fredag modtog han nyheden om, at EG har frasolgt sin serviceforretning til DXC Technology.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird