Artikel top billede

Norske Ingrid Mjøen har været landechef for Oracle i Danmark siden sommeren 2017. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Kæmpe it-transformation skal rette op på Oracles blakkede image: "Det er ikke nogen hemmelighed, at vi har haft et ry i markedet for at være en arrogant virksomhed, der ikke har tænkt så meget på kunderne"

Computerworlds it-image-analyse 2019: Fortidens spøgelser har skadet Oracles omdømme i Danmark, men en kæmpe transformation af virksomheden skal ændre kundernes opfattelse af den amerikanske it-gigant. "Oracle kannibaliserer på, at selskabet har så sindssygt stærkt et produkt. Priserne er for høje, men kunderne bliver nødt til at have produkterne," lyder det fra image-ekspert.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i hvorfor Oracle har fået et blakket ry
  • Find ud af hvordan en omfattende transformation skal styrke selskabets image
  • Bliv klogere på hvorfor Oracle har gode muligheder for igen at etablere sig som et stærkt brand hos de danske kunder
  • Læs hvilken virksomhed Oracle kan finde inspiration hos
  • Tjek hvilke parametre Oracle scorer højt og lavt på hos de danske kunder, når det kommer til image
1.740
8:45 min
Oracles produkter er i top, men pris og kvalitet hænger ikke sammen.

Det er dommen over Oracle fra de danske it-professionelle i Computerworlds it-image-analyse.

Den viser, at

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter