Her er seks gode løsninger til help desk fra open source-miljøet

Open source buldrer frem, og der er en lang række muligheder, når det kommer til at understøtte en central funktion som virksomhedens kundeservice. Her er et kig på nogle af de bedste, der er kommet fra open source-miljøet.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Derfor kan det være en god idé at overveje open source-alternativer
  • Udfordringerne med open source
  • Seks af de bedste help desk-løsninger fra open source-miljøet
1.156
6 min
Når it-chefen i dag skal tage beslutninger om ny it-understøttelse af forretningen, er det ikke kun proprietære systemer fra software-kæmper som Microsoft, SAP eller Oracle, men i stigende grad også open source-alternativer at vælge i mellem.

Open source buldrer frem i erhvervslivet, hvor de åbne systemer blandes på kryds og tværs med lukkede systemer i it-miljøerne.

Helpdesk-software, som man kender det fra den danske erhvervssucces Zendesk eller Salesforces Service Cloud, har også fået sine pendanter i open source.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Prøv Premium i en måned

19,-

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Vil du ringes op?

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Automatisk fornyelse af abonnement. Ingen binding.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Sådan fungerer Oracle og Microsofts storstilede cloud-samarbejde: Store muligheder for de danske kunder

0 Premium-indhold

Medstifter og topchef i dansk konsulenthus træder tilbage efter 12 år: Vil nu jagte ny karriere

0 Premium-indhold

"Cisco udspringer af en kærlighedshistorie tilbage i 1984"

1 Premium-indhold

Pandora indgår kæmpe outsourcing-aftale med ny it-leverandør og opsiger NNIT: Bliver dyreste kontrakt i Pandoras nye it-landskab

0 Premium-indhold

"Jeg har oplevet, at den ene måned bliver der råbt og skreget ad mig, og tre måneder senere står hele ledelsen bogstaveligt talt og klapper ad mig og teamet"


Premium
Sådan fungerer Oracle og Microsofts storstilede cloud-samarbejde: Store muligheder for de danske kunder
Oracle Open World, San Francisco: Med et storstilet cloud-samarbejde binder Oracle og Microsoft sine datacentre sammen for at frigøre kunderne fra de traditionelle datacentre. Inden udgangen af 2020 skal Oracle have flere datacenter-regioner i verden end AWS.
CIO
Hov, der døde vist en enhjørning
Klumme: Hvorfor accepterer vi, at det er OK at kede sig, at det er OK at tiden bare går? Det siger sig selv, at det er nedbrydende for virksomhedens produktions-og handlekraft, at vi tillader os selv at gå i dvale flere gange dagligt.
Job & Karriere
Nye danskkrav får ansøgertallet til at falde på IT-Universitetet
Et nyt sprogkrav, der skal begrænse antallet af internationale studerende, har betydet, at 16 procent færre har søgt om at blive optaget på en bacheloruddannelse på IT-Universitetet i København.
White paper
Hvad gør du? Printsikkerhed er en trussel for din virksomhed!
Du tænker nok: Er printere virkelig så stort en sikkerhedstrussel? På mange måder ja, for i en tid med konstante angreb, er en printer et nemt og ofte overset mål. Blandt andet viser undersøgelsen i dette whitepaper, at der er 68% større sandsynlighed for at printere er kilden til en ekstern trussel eller brist, end der var i 2016, og hele 118% større sandsynlighed for sker internt. Med dette in mente er det overraskende, at kun 30% af de adspurgte it-professionelle anerkender at printere udgør en sikkerhedsrisiko. Læs dette whitepaper og bliv klar over hvad det er du skal være opmærksom på.