Kæmpe it-image-undersøgelse blandt danske it-kunder og it-brugere: Computerworld har spurgt om holdningen til 50 it-selskaber – resultaterne får du i denne uge

Nu kommer Computerworld Image, hvor du kommer bag marketingshypen: Computerworld har spurgt mere end 800 danske kunder og brugere om deres holdninger til navngivne it-firmaer. I denne uge kan du læse resultaterne her på siden.

Computerworld It-image 2019: Du køber ikke digitalisering af din it-leverandør. Du køber samarbejde, du køber ro i maven, og du køber ind på en fremtidsvision for både forretning og teknologi.

Skal det samarbejde lykkes, kræver det tillid og viden

Og det kræver, at leverandøren er sit ansvar bevidst, når det gælder rekrutteringen af kvalificerede medarbejdere, en fremtidssikret teknologisk vision og evnen til at eksekvere.

Svært? Helt klart. Men slet ikke umuligt.

For konsulenterne, it-leverandørerne og tech-giganterne med det gode omdømme blandt kunderne findes derude.

Det ved vi på Computerworld.

For sammen med IFO – Instituttet for Opinionsanalyse har vi spurgt 883 kunder om deres kendskab til, holdning til og vurdering af 50 væsentlige it-virksomheder på det danske marked.

De 15 vigtigste parametre er med
Samtidig har vi spurgt ind til de 15 parametre, som de it-professionelle lægger vægt på hos leverandørerne.

Er det en stabil økonomi, en kompetent topledelse, samfundsansvar eller måske endda prisen?

Svarene indgår i øvrigt som vægte i den samlede besvarelser af den enkelte virksomhed.

Resultaterne offentliggør vi her på Computerworld.dk over de næste par uger. Og det er - i al ubeskedenhed - rigtig interessant læsning.

Først og fremmest fordi der er milevidt fra top til bund på listen over de 50 virksomheders image i it-erhvervet.

Her bliver der ikke lagt fingre imellem, og adskillige store it-virksomheder får tørt på af både kunder og brugere.

Men også fordi en grundigere gennemgang af tallene viser, at meget få virksomheder klarer sig godt på alle de 15 parametre, som indgår i undersøgelsen.

Hård vilkår - men det er virkeligheden
Derfor kan en virksomhed – som undersøgelsen viser – sagtens have et ry for at have kvalificerede medarbejdere, men samtidig kan virksomheden blive vurderet til at halte bagud i det afgørende teknologiræs.

Det er hårde vilkår.

Men det er, som Computerworlds og IFO’s store undersøgelse viser, også virkeligheden, når man sætter tal på kunder og brugeres forventninger til leverandører som Atea, Canon Danmark, Cisco Systems Danmark, Columbus, Dell, Devoteam, GlobalConnect, Google Denmark, Lenovo, Microsoft Danmark SAP Danmark, Systematic, TDC og Xerox...og mange flere.

Fælles for dem er, at de er leverandører, som gerne vil lukkes længere og længere ind i kundernes maskinrum.

Den øvelse kræver tillid.

På Computerworld er vi stolte over, at vi med den store image-undersøgelse kan give kunderne en stemme og på den måde bidrage til den afgørende vidensdeling i it-erhvervet.

Jeg håber derfor, at du vil læse med, når vi deler resultaterne over de kommende par uger.

Lars Jacobsen
chefredaktør, Computerworld



Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Premium
Dansk iværksætter står bag et af Europas hurtigst voksende it-selskaber: Her er hele historien om hans op- og nedture
Det danske it-selskab Anytech365 leverer så høje vækstrater, at det er kommet med på Financial Times liste over de hurtigst voksende virksomheder i Europa. Her er historien om den danske iværksætter Janus Rægaard Nielsen, der har to konkurser bag sig og leder virksomheden fra Marbella.
CIO
SAP's nye nordiske direktør: "De seneste uger har jeg besøgt en del kunder her i Norden - og alle talte om at vende tilbage til en eller anden form for standard."
Det store ryk til cloud brød med mange års it-konsolidering og skabte komplicerede it-miljøer. Men nu peger kundernes kompas den anden vej, fortæller erfaren SAP-boss efter nordisk rundrejse.
White paper
Markedsanalyse: Sådan forbedrer EDI din samhandel
I en markedsundersøgelse fra august 2018 blev 300 retailers og producenter spurgt til, hvordan EDI og supply chain-teknologi hjælper dem med at forbedre deres samhandel. Det er ikke nogen hemmelighed, at konkurrenceforholdene er blevet skærpet i det seneste årti, og specielt priserne er udsat for øget pres. Dette betyder, at virksomheder hele tiden skal arbejde for at implementere mere effektive handelsprocesser. Heldigvis er der stadig forretningsområder, som er nemme at strømline ved hjælp af intelligente outsourcede løsninger. Ét af disse er den elektroniske udveksling af ordrer og fakturaer (EDI). I dette whitepaper kigger vi nærmere på de fem vigtigste områder, hvor EDI ifølge de 300 respondenter spiller en stor rolle i at forbedre virksomhedernes samhandel.