Artikel top billede

TDC's nyudnævnte 31-årige finansdirektør: Sådan vil jeg måle, om jeg bliver en succes

Interview: TDC's nyudnævnte finansdirektør, Lasse Pilgaard, overtager jobbet med det, som han selv betegner som "en ny finansopgave." Han har nogle klare kriterier for, hvordan den opgave bliver løst med succes.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvad TDC's nye finansopgave dækker over
  • Bliv klogere på hvordan TDC's nye finansdirektør måler sin succes
  • Indblik i planerne for integrationen af TDC's datterselskaber
  • Find ud af hvordan Lasse Pilgaard i længere tid har været kørt i stilling til den nye rolle
696
3:30 min
Onsdag blev den 31-årige Lasse Pilgaard forfremmet til finansdirektør for TDC.

Her erstatter han Stig Pastwa, der er færdig efter lidt under tre år på posten.

TDC-topchef Allison Kirkby fremhævede Lasse Pilgaards "dybe indsigt i selskabets transformation gennem årene," som en af hovedårsagerne til, at valget faldt på Lasse Pilgaard.

Det kan du læse mere om her: TDC's finansdirektør Stig Pastwa færdig: Her er TDC's nye CFO - blot 31 år gammel

Men hvad bliver Lasse Pilgaards vigtigste opgave, og hvordan måler han selv sin succes i de kommende år, hvor TDC's nye datterselskaber Nuuday og NetCo for alvor skal vækkes til live?

Det forklarer den nyslåede finansdirektør nu over for Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter


Premium
Den nye kulørte iMac er så Applesk at det næsten gør ondt – og derfor ville jeg ikke selv købe en
Apple-dyderne lever i allerbedste velgående i selskabets nye, lækre og farverige iMac – og det bør få dig til at se dig om efter noget andet.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.