NNIT-boss revser kunder, der insourcer it-drift: "Vi har kunder, som insourcer i dag. Jeg forstår ikke rationalet"

Interview: NNIT har store vækstplaner for de næste tre år, men for at kunne realisere de planer, skal selskabet finde svar på den ændrede efterspørgsel hos kunderne. "Vi oplever stadigvæk, at en række kunder vil lave en ’quick and dirty’ og klare det hele selv," lyder det fra Per Kogut.

Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvorfor Per Kogut revser de selskaber, der insourcer sin it-drift
  • Tjek hvilke udfordringer det giver NNIT
  • Bliv klogere på hvordan NNIT skal levere på selskabets vækststrategi frem imod 2022
  • Indsigt i selskabets udfordringer
  • Find ud af hvilket forretningsområder der fremover skal være det største for NNIT
1.157
6 min
Ved udgangen af januar lancerede NNIT en ny strategi frem mod 2022.

Som led i strategien blev forretningen samlet i de to enheder Life Science og Private & Public.

NNIT's overordnede mål med den nye strategi er kontinuerligt at øge selskabets vækst frem mod 2022 - både organisk og via opkøb.

Med købet af det schweiziske life science-konsulenthus Halfmann Goetsch Partner AG (HGP) er NNIT allerede begyndt at eksekvere på opkøbsdelen af strategien, men hvordan skal NNIT nå i mål med den organiske del af vækststrategien?

Det fortæller NNIT's topchef, Per Kogut, i et interview til Computerworld, hvor han samtidigt revser de NNIT-kunder, der insourcer it-driften.

Annonceindlæg fra Conscia

Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

KMD A/S

Konsulent til KMD Health & Social

Københavnsområdet

Formpipe Software A/S

Senior Product Manager

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger RPA-udvikler til Robotics Operational Center (ROC)

Københavnsområdet

KMD A/S

Product Owner til KMD Nexus

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job