Den danske it-virksomhed Adform er kommet ud af 2018 med et dundrende underskud på 13 millioner euro, hvilket svarer til 97 millioner kroner.
Underskuddet er markant større end sidste år, hvor underskuddet lød på 2,5 millioner euro, hvilket svarer 19 millioner kroner.
Det fremgår af et nyt regnskab fra selskabet.
Det fremgår ligeledes af regnskabet, at selskabet kom ud af 2018 med en omsætning på 67 millioner euro (cirka 500 millioner kroner), hvilket er en fremgang på 14,1 procent i forhold til året.
Læs også: Adform udskyder børsnotering igen: Nu på ubestemt tid
Måtte udskyde børsdrømme
Adform, der er stiftet i en kælder på Nørrebro i København, har skabt en softwareløsning til automatisering af marketing- og annoncebranchen.
Sidste år planlagde selskabet en storstilet børsnotering, der skulle indbringe selskabet 750 millioner kroner, men i december 2018 meddelte selskabet, at børsnoteringen blev udskudt på ubestemt tid.
Det skete med henvisning til den på daværende tidspunkt usikre situation på det globale aktiemarked.
"Jeg er beæret over modtagelsen, vi har haft fra nationale investorer, men den nuværende volatile og tvivlsomme markedssituation gør, at vi ikke er i stand til at gennemføre vores børsnotering og få en blød overgang til det offentlige marked," sagde selskabets administrerende direktør Gustav Mellentin i en pressemeddelelse.
Dyrt børseventyr
Den fejlslagne børsnotering har vist sig at blive en dyr fornøjeles for Adform, der i 2018 havde ekstraordinære udgifter på knap 17 millioner kroner i forbindelse med den udskudte børsnotering.
Adform havde per 31. december 884 ansatte.
Selskabet har hovedkvarter i Danmark, men de fleste af selskabets medarbejdere er placeret i øst- og central Europa. I alt har Adform 28 kontorer i 25 forskellige lande.
Læs også: Adform udskød børsnotering i 2018: Nu køber kapitalfond sig ind i selskabet og bliver storaktionær