Foto: Microsoft

Han har placeret stort datacenter 36 meter under Nordsøens overflade: "Mit arbejde på en undervandsbåd har givet mig erfaring med at drive kritiske systemer under vand"

Interview: Sidste år valgte Microsoft at placere et datacenter 36 meter under havets overfalde. Allerede efter et år har den amerikanske it-giganten høstet mange vigtige erfaringer fra projektet. Her få du historien om, hvordan amerikanske Sean James fik ideen til det vanvittige projekt.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Få indsigt i Microsofts erfaringer med det spektakulære "Projekt Natick"
  • Få Microsoft-chefen Sean James egen forklaring på, hvordan han fik ideen til det tilsyneladende vanvittige projekt
859
4:30 min
Der er tilsyneladende ingen grænser for, hvor langt internationale it-giganter som Google, Microsoft og Amazon ønsker at gå i kampen om at få overherredømmet i clouden.

Det fik vi et eksempel på, da Microsoft for

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 249kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 1.995 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Anne Marie Engtoft Larsen gør klar til at rejse til USA som Danmarks nye tech-ambassadør: "Jeg har glædet mig helt vildt"

0 Premium-indhold

Vi tester Apples splinternye budget-iPad: Udvikler sig i noget uventet retning

0 Premium-indhold

Ændringer i Datatilsynet skaber begejstring i erhvervslivet: "Det er første skridt i en rigtig god retning"

0 Premium-indhold

Her er Danmarks bedste it-virksomhed: SAP-huset KPS Consulting vinder Computerworld Top 100 2020

0 Premium-indhold

Ny topchef til danske Netteam: Stifter og mangeårig direktør Peter Durup fratræder


Premium
Anne Marie Engtoft Larsen gør klar til at rejse til USA som Danmarks nye tech-ambassadør: "Jeg har glædet mig helt vildt"
Interview: Om få dage drager Anne Marie Engtoft Larsen til Silicon Valley, hvor hun indtager embedet som Danmarks nye tech-ambassadør. "Mit mandat bliver at at fokusere på, hvordan vi skaber handling," siger hun i sit første interview som Danmarks tech-ambassadør.
Computerworld
Ups!: Gammelt fjernsyn lagde internetforbindelsen ned i hel landsby i halvandet år
I halvandet år var en hel landsby i Wales plaget af elendig bredbåndsforbindelse, som begyndte hver dag klokken syv om morgenen. Teknikere kæmpede med at løse mysteriet, men lige meget hjalp det. Årsagen viste sig at være et brugt tv, som en af byens familier havde taget i brug.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.