IBM løfter sløret for konsekvenser af et cyberangreb: Så mange millioner koster et datalæk i gennemsnit

IBM er ude med en årlig rapport om databrud, der viser, hvor meget det i gennemsnit koster en organisation at have et datalæk.

Artikel top billede
Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Så meget koster et datalæk i gennemsnit
  • De industrier der kan se frem til de højeste omkostninger efter et datalæk
  • Derfor stiger virksomhedernes omkostninger i forbindelse med datalæk
413
2:15 min
IBM præsenterede tirsdag resultaterne af selskabets årlige gennemgang af de økonomiske omkostninger, som virksomheder kan blive ramt af som følge af et datalæk.

Prisen for et datalæk er ifølge IBM steget med 12 procent over de sidste fem år.

I gennemsnit koster det nu en organisation

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Navnenyt fra it-Danmark

    EG Danmark A/S har pr. 1. december 2025 ansat Søren Jermiin Olesen som Senior Product Manager. Han skal især beskæftige sig med finans- og debitorstyring i det offentlige med ansvar for økonomistyringssystemet EG ØS Indsigt. Han kommer fra en stilling som Product Manager hos KMD A/S. Han er uddannet Cand. oecon. Han har tidligere beskæftiget sig med økonomi bl.a. i Aarhus Kommune og været med til at udvikle NemØkonom før og efter salget til KMD. Nyt job

    Søren Jermiin Olesen

    EG Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil