Artikel top billede

Foto: Søren Rinnov Østergaard

Fujitsu åbner kontor i Grønland og direktøren er sikker på, at man kan tjene penge: "Men man skal lige vænne sig til, at man skal sende en switch med båd"

Interview: Det tager tre uger at sende et skrivebord, internetforbindelser er i et andet prisleje og SLA-aftalerne skal tage højde for snevejr og bådtransport - men alligevel satser Fujitsus danske direktør på Grønland. For mulighederne er mange og kulturen fascinerer.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvorfor Fujitsu Danmark opretter et kontor i Grønland
  • Derfor er Grønland en god forretning for Fujitsu
985
5 min
Da statsminister Mette Frederiksen (S) i sidste uge afviste at fremsende en grønlandsk salgsopstilling til Det Hvide Hus, kom verdens største ø på manges radar.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter


Premium
Den nye kulørte iMac er så Applesk at det næsten gør ondt – og derfor ville jeg ikke selv købe en
Apple-dyderne lever i allerbedste velgående i selskabets nye, lækre og farverige iMac – og det bør få dig til at se dig om efter noget andet.
Computerworld
Efter Windows 11-lækket: Her er de nye elementer - og lanceringsdatoen
Podcast: Hvad kan Windows 11 tilbyde? Hvad kræver det af dit hardware? Hvornår kommer det? Og hvorfor har NNIT indsat Pär Fors som ny topchef? Ham har vi mødt på hans kontor i Søborg. Få svarene i denne episode af Computerworlds nyhedspodcast.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.