FLSmidth bygger opsigtvækkende webshop med kun tre produkter: "Alle forventer en Amazon-oplevelse"

Oracle Open World, San Francisco: FLSmidth bygger en webshop-løsning henvendt til et komplekst marked, der ikke er vant til direkte køb online. Derfor lancerer den danske ingeniørmastodont i første omgang en webshop med kun tre produkter. Til gengæld får specifikke kunder adgang til deres egne former for webshops med over 1.000 produkter. Bliv klogere på det innovative projekt, som blev fremvist på Oracle Open World-konferencen, her.

Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen (Foto: Christoffer Lund-Hansen)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i FLSmidths store webshop-projekt
  • Læs hvorfor den ene webshop kun kommer til at tilbyde tre generiske produkter
  • Bliv klogere på hvordan et par af ingeniørgigantens kunder får unik adgang deres helt egen FLSmidth-webshop
  • Se målene for projektet
  • Indsigt i hvilke produkter der bliver solgt samt teknologien bag løsningen
1.753
9 min
En webshop med kun tre produkter.

Umiddelbart lyder det hverken særligt ambitiøst eller revolutionerende, men ikke desto mindre er det virkeligheden hos danske ingeniørkæmpe FLSmidth, der netop nu er i gang med at bygge en webshop, hvor det i første omgang kun er muligt at købe tre forskellige produkter.

Men faktisk forholder det sig lige omvendt.

Projektet er nyskabende.

For i en konservativ branche, hvor indkøb er præget af høj kompleksitet, er den danske ingeniørvirksomheds løsning faktisk så opsigtsvækkende og innovativ, at den globale it-gigant Oracle har inviteret FLSmidth til at præsentere løsningen for hele verden i San Francisco.

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job