Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen.

Sådan skal e-Boks rejse sig efter nederlag i kampen om Digital Post: "Vi mister en del af vores selvforståelse. Digital Post har altid været en del af vores natur"

Interview: Tabet af Digital Post-kontrakten har kostet på selvforståelsen hos e-Boks. I 2018 udgjorde kontrakten næsten af fjerdedel af virksomhedens samlede omsætning, men e-Boks' topchef forventer alligevel vækst i 2021, når Digital Post-omsætningen forsvinder ud af regnskabet. Læs planen for, hvordan e-Boks skal rejse sig her.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan e-Boks har håndteret nederlaget i kampen om fremtidens Digital Post-system
  • Bliv klogere på hvorfor selskabet mister en stor del af selvforståelsen
  • Indblik i virksomhedens fremtidsplaner
  • Lær hvorfor e-Boks måske fortsat kan være kendt for Digital Post i Danmark
  • Se hvordan tabet af løsningen kommer til at påvirke e-Boks indtjening i de kommende år
1.800
9 min
8. oktober var det endegyldigt slut.

Efter flere års kamp for fortsat at kunne levere Digital Post-systemet til danskerne valgte e-Boks-topchef Ulrik Falkner Thagesen at slukke selskabets sidste spinkle håb for at levere løsningen.

"Vi lægger klagen ned. Nu handler det om at kigge fremad," lød det fra e-Boks-bossen til Computerworld.

Efter at have leveret elektronisk post til danskerne gennem små 20 år, er epoken slut for e-Boks, når selskabet giver stafetten videre til konkurrenten fra Netcompany, der efter planen idriftsætter selskabets nye Digital Post-løsning i august 2021.

Nederlaget har kostet på selskabets selvforståelse, men nu ser selskabet fremad.

Det fortæller Ulrik Falkner Thagesen til Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter