Digitaliseringsstyrelse om e-Boks nedbrud: ”Det er ikke den service, vi forventer”

Digitaliseringsstyrelsen er utilfreds med de mange nedbrud, som e-Boks har været ramt i gennem de seneste uger. Så sent som torsdag formiddag var tjenesten nede to gange.

Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen

E-Boks har - som Computerworld gennem de seneste dag har kunne fortælle - været præget af usædvanligt mange nedbrud i de seneste uger.

Det får nu Digitaliseringsstyrelsen til at kritisere e-Boks, skriver it-mediet Itwatch.

"Det er ikke tilfredsstillende, og det er ikke den service, vi forventer og har aftalt med e-Boks. Vores fokus er at holde en tæt dialog med e-Boks, så vi føler os betrygget i, at deres absolut vigtigste prioritet lige nu er at få løst de problemer,” siger Rikke Saltoft Andersen, kontorchef i Center for Systemforvaltning under Digitaliseringsstyrelsen.

Kontorchefen oplyser desuden, at Digitaliseringsstyrelsen i øjeblikket er i daglig kontakt med e-Boks, og hun oplyser, at det er styrelsen oplevelse at e-Boks gør, hvad de kan for at løse problemerne.

Læs også: KMD og e-Boks i tæt dialog efter utallige nedbrud

E-Boks-systemet driftes af KMD, og til Computerworld har KMD tidligere på ugen oplyst, at selskabet ligeledes er i tæt dialog med e-Boks om at løse problemerne.

"Jeg kan bekræfte, at der i dag har været driftsforstyrrelser på e-Boks. Vi oplever for tiden et utilfredsstillende driftsbillede omkring e-Boks, og det er naturligvis noget, vi tager alvorligt. Vi er i tæt dialog med både kunde og tekniske samarbejdspartnere om en langsigtet løsning," skriver Rasmus Avnskjold, senior pressekonsulent hos KMD i en mail til Computerworld.

Så sent om torsdag formiddag var e-Boks ramt af nedbrud to gange.

Læs mere om det her: Mareridt for e-Boks: Systemet bryder sammen næsten hver dag - allerede to nedbrud her til formiddag

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S