Artikel top billede

Per Østergaard Jacobsen, ekstern lektor på CBS, selvstændig konsulent og forfatter til flere bøger om disciplinen CRM.

Billede: Alexander Haslund. (Foto: Alexander Haslund)

Utallige CRM-projekter går i vasken på grund af dårlig forberedelse: Du kan lige så godt vælge den billigste løsning

Interview: En af landets mest erfarne CRM-eksperter mener, at mange virksomheder ville være bedre stillet med at købe det billigste CRM-produkt på markedet. Over halvdelen af alle CRM-projekter fejler nemlig alligevel. "Du behøver ikke købe et fancy system for at holde styr på dine kunder" lyder anbefalingen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Så mange virksomheder fejler med CRM-projekter
  • Derfor går det galt med CRM
  • Hvorfor virksomheder ligeså godt købe det billigste CRM-system
  • Opskriften på succes med CRM
  • Sådan bør du tænke CRM
1.690
8:30 min
Der bliver brugt enorme summer på indkøb af nye, avancerede CRM-systemer, der kan holde styr på virksomhedernes kunder i en tid, hvor kundeoplevelse, indsigt og data nærmest er gået hen og blevet synonymer med at drive en fornuftig butik.

Men ofte går indkøbene af systemerne helt galt.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

"I dag har vi rundet én million i omsætning, før vi overhovedet er mødt ind på kontoret om morgenen“

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Salesforce-boss: Disse datafælder kan sabotere din virksomheds AI-strategi

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Jeg blev snydt af Amazons fantastiske teknologiske løfter - det burde jeg (helt ærligt) nok have set komme

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Mainframen fylder 60 år - den mest sejlivede maskine i computer-alderen har haft afgørende betydning

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rejsekort-direktør maner til ro efter GDPR-bekymringer: "Vi bruger kun de allermest nødvendige lokationsdata"