Har André Rogaczewskis teknologipagt været en succes eller fiasko? Få overblikket her - se tallene

Jagten på it-talenterne: Inden 2028 skal optaget på de ofte omtalte Stem-uddannelser være løftet med omkring 10.000 personer. Det svarer til et løft på 20 procent. Det er Teknologipagtens ambitiøse mål, men foreløbigt er optaget kun løftet med én procent. André Rogaczewski gør status på projektet efter to års levetid. Se den interaktive grafik med nøgletallene fra projektet her.

Artikel top billede

(Foto: Netcompany)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få det fulde overblik over Teknologipagtens resultater i de første to år
  • Læs hvordan optaget på STEM-uddannelserne skal løftes med 20 procent senest i 2028, når optaget indtil videre kun er løftet med én procent
  • Bliv klogere på hvilke udfordringer der er de største, ifølge André Rogaczewski
  • Find ud af hvorfor den geografiske fordeling af Teknologipagtens projekter er skæv
  • Se hvorfor André Rogaczewskis ultimative mål er at gøre Teknologipagten overflødig
1.815
9:15 min
"Det er en maskine med 35 håndtag, hvor alle skal indstilles så optimalt som muligt, før den spytter så mange unge mennesker og videreuddannede kandidater ud som muligt. Der er så mange håndtag, som skal stilles rigtigt, så når vi laver en ny strategi, retter vi på alle de håndtag."

Ordene kommer fra André Rogaczewski.

Da den daværende VLAK-regering sparkede Teknologipagten i gang i april 2018, satte Netcompany-stifteren sig for bordets ende som formand for Teknologipagtrådet.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Infrastruktur | Frederiksberg

    Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

    Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil