Nu går ’Amazon Care’ i luften – en app-baseret sundhedstjeneste til selskabets ansatte

Amazons længe rygtede sundhedstjeneste 'Amazon Care' bliver nu afprøvet hos selskabets ansatte.

Artikel top billede

Det er igennem længere tid blevet rygtet, at handel- og cloud-giganten Amazon snart vil udvide sine voksende palette af tjenester til sundhedsområdet. Nu er det en realitet.

Denne uge springer selskabet ud som aktør på sundhedsområdet med ’Amazon Care’ – en virtuel app-foksueret klinik.

Her vil Amazon tilbyde en app-baseret sundhedsportal, hvor der kan arrangeres virtuelle lægekonsultationer via live-chat eller video.

Efterfølgende kan der bestilles follow-up undersøgelser enten hjemme hos patienten eller hos lægen. App’en vil også fungere som platform for uddeling af recepter og medecin.

Det skriver CNBC.

Tjeneste går indledningsvist i luften i Seattle, USA, hvor selskabets ansatte ved Amazons hovedkvarter samt deres pårørende kan benytte sig af tjenesten.

”Amazon Care udrydder rejse- og ventetid til lægen eller sygeplejersken for ansatte og deres påreørende via live-chat eller video. Dertil kommer muligheden for at få follow-up services hos en godkendt sygeplejerske til behandling af sager som forkølelser eller vaccinationer,” udtaler en talsperson fra selskabet.

Amazon præciserer ikke, hvorvidt der er hensigten at udvide Amazon Care til andre Amazon-ansatte eller udenfor Amazons stab.

Amazon Cares hjemmeside kan besøges her.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Kingston Technology

    Vi låser vores hjem, så hvorfor beskytter vi ikke vores digitale liv?

    Beskyttelsen af dine personlige og fortrolige data i den digitale tidsalder starter med betroede krypteringsløsninger.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S