Danske spil-gangstere dropper mafiaen

Den danske spiludvikler Media Mobsters vil ikke længere forbindes med organiseret kriminalitet og rene skydespil. Derfor skifter man navn til Bigfoot Games og får nyt overordnet koncernnavn, der giver plads til vokseværk.

Det danske spilfirma Media Mobsters skifter nu sit ellers berømte navn ud med et nyt.

Selskabet vil for fremtiden markedsføre sig under navnet Bigfoot Games, og det skyldes, at man gerne vil slippe for nogle negative associationer, som det gamle navn med sine gangster-undertoner kunne give.

- Vi synes, at Bigfoot Games er et bedre navn, som signalerer noget sjovt og som vil huskes godt. Det gamle navn er for måske for snævert, og sender et signal om, at vi kun udvikler kriminalitets-spil, og vi vil gerne spænde bredere, siger Adam Gregersen fra selskabet.

Han er derfor ikke ked af at sige farvel til navnet Media Mobsters og goddag til Bigfoot, som naturligvis er inspireret af sagnet om det abe-lignende monster, der kendes under forskellige navne både USA, Canada og Asien.

Nyt koncernnavn

Helt officielt bliver Media Mobsters' navn dog et helt andet, nemlig World Simulation Software. Bigfoot Games er et binavn under den overordnede titel.

Det skyldes ifølge Adam Gregersen, at man på øverste niveau vil have et neutralt navn med stor spændvidde, der ikke forældes i takt med, at aktiviteterne udvides.

Han afviser dog samtidig, at navneskiftet skulle bunde i et krav fra en hidtil unavngiven samarbejdspartner, investor eller distributør.

- Vi har ingen aftale på vej, men der er jo ingen grund til at skabe de forkerte associationer, siger han.

Succes med gangsterspil

Selv om Media Mobsters nu træder ud af gangster-rollen, er det lige præcis på det område, selskabet har skabt succes for sig selv.

Spillet Gangland har vakt international opsigt og har solgt godt, til trods for, at selskabet ikke har en stor distributør eller voldsomme markedsføringsbudgetter at læne sig op ad.

Media Mobsters tjente sidste år 700.000 kroner ud af en omsætning på 2,6 millioner kroner, som var fem gange omsætningen året før.

Annonceindlæg fra Computerworld

Defence Tech Denmark hjælper virksomheder med at bringe innovation ind i forsvarssektoren

Et nyt nationalt initiativ fra Industriens Fond, EIFO og Innovationsfonden – eksekveret af DTU Science Park og Teknologisk Institut– skal bygge bro mellem startups, SMV’er og Forsvaret.

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S