Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen

Topchef for e-Boks taler ud om de mange nedbrud: "I foråret har vi selv været utilfredse med vores egne præstationer"

Interview: "Hver gang andre systemer går ned, får de fleste andre selskaber det ikke udskreget i alle mulige medier, men det gør vi, fordi vi er dem, vi er. Vi arbejder på, at det ikke sker igen, men det er blevet blæst op til en kæmpe stor problemstilling." Ulrik Falkner Thagesen taler ud om forløbet med ustabil drift hos e-Boks over flere måneder.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indsigt i e-Boks-problemer
  • Derfor gik det galt, og sådan er det blevet løst
  • Bliv klogere på detaljerne for nedbrud
  • Læs hvordan e-Boks har oplevet forløbet
  • Find også ud af hvorfor selskabets topchef mener, at problemerne er blevet blæst ud af proportioner
1.430
7:15 min
Siden juni 2019 har e-Boks' Digital Post-løsning måned efter måned været ramt af forskellige fejl og nedbrud.

Nedbrud og ustabil drift har været tilbagevendende begivenheder i så høj grad, at e-Boks ikke har kunnet leve op til oppetidskravet på 99,5 procent i kontrakten med Digitaliseringsstyrelsen i ni ud af de seneste 10 måneder.

Det betyder, at e-Boks endnu ikke har overholdt det mål i én eneste måned i 2020, men efter en hård start på året, hvor løsningen var særligt ramt i januar og februar, er der nu bedre tider på vej.

Løsningen er igen stabil, lyder det fra e-Boks' topchef Ulrik Falkner Thagesen.

I et stort interview med Computerworld taler han ud om årsagerne til de forskellige nedbrud, hvordan e-Boks har arbejdet med at udbedre fejlene, og hvordan han har oplevet hele forløbet.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter