Net-supermarked udvider dækningen: Så tæt er Nemlig.com på at dække hele landet

Omkring fem ud af seks husstande kan nu få leveret dagligvarer til døren.

Artikel top billede

Online-supermarkedet Nemlig udvider sin dækning, så langt flere husstande i Danmark, kan få tilsendt dagligvarer til døren.

Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Fra og med 19. maj kan omkring fem ud af seks husstande bestille varer igennem selskabet netbutik.

Der vil Nemlig levere varer ud til hele Hovedstadsområdet og Fyn, store dele af Øst- og Midtjylland, samt Vest- og Sydsjælland og Nykøbing Falster.

For web-supermarkedet er der tale om den største geografiske udvidelse til dato.

”Det er en meget stor strategisk geografisk udvidelse. For to måneder siden udvidede vi til også at levere i Aalborg og gik fra at dække 63 til 68 pct. af alle husstande i Danmark. Nu går vi fra 68 pct. til at dække 83 pct. Det er et vigtigt skridt på vej mod at levere dagligvarer til hele Danmark,” siger Nemlig CEO og stifter Stefan Plenge til Finans.

Corona-boom

Mens mange forretninger oplever hel eller delvis lukning for at undgå smittespredning, har Nemlig web-baseret forretning givet en øget efterspørgsel efter levering af dagligvarer.

I marts meldte virksomheden om en firedobling af antallet af nyoprettede brugere og måtte indføre køsystemer for at tackle den boomende efterspørgsel.

”Onlinehandlen af dagligvarer har fået et ekstra skub i 2020, hvor indkøbsvanerne har ændret sig radikalt efter udbruddet af Covid-19. Hos nemlig.com mærker vi en stor efterspørgsel fra danskerne, og med denne udvidelse kommer nemlig.com samlet set til at levere til mere end 4 ud af 5 husstande i Danmark,” siger Stefan Plenge.

Under den verserende corona-pandemi har Nemlig introduceret en ny leveringsform kaldet ’Fleksibel Levering’, hvor varer stilles ved hoveddøren i specialindrettede kasser, så kunder kan slippe for at være hjemme under varemodtagelse.

Læs også: Nemlig.com indfører kø-system for at tackle bruger-storm: Bruger-antal steget med 400 procent i denne uge

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Andre events | København

Executive Conversations: Fra hype til afkast – her er vinderne af AI-ræset

Få et klart overblik over AI’s reelle effekt i danske virksomheder. Arrangementet giver unge talenter og ambitiøse medarbejdere viden, der løfter karrieren, skærper beslutninger og gør dig klar til at præge den digitale udvikling. Læs mere og...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil