Foto: Christoffer Lund-Hansen.

SuperOffice godt i gang med at normalisere hverdagen igen: Åbner kontor for alle medarbejdere og giver grønt lys til fysiske kundemøder

Interview: Hos CRM-virksomheden SuperOffice er alle medarbejdere velkomne til at vende tilbage til det fysiske kontor. Det er vigtigt, at bringe en normalitet tilbage i hverdagen, lyder det fra selskabets danske landechef Pernille Møller Lund, der samtidig giver grønt lys til at afholde fysiske kundemøder.

Premium Kun for abonnenter
Denne Premium-artikel er normalt kun for abonnenter

Men vi har valgt at låse den op for at give dig et eksempel på den omfattende viden og de artikler, som du har adgang til som Computerworld Premium-abonnent.

Tak, lad mig læse den OK, fortæl mig mere om Premium

Det får du i artiklen

  • Læs hvordan SuperOffice bærer sig ad med at åbne det fysiske kontor
  • Hor mange medarbejdere, der møder ind
  • Hvorfor direktøren giver grønt lys til kundemøder ude i byen
762
4 min
"Jeg tror, at det er vigtigt, at vi begynder at skabe en normalitet i noget, som stadig ikke er normalt."

Sådan lyder budskabet fra Pernille Møller Lund, administrerende direktør i SuperOffice Danmark.

Hun er fortaler for, at der igen skal liv ud på de fysiske arbejdspladser, der har lagt øde hen de seneste to måneder.

"Vi vender formentlig ikke tilbage til den samme hverdag, og det er fint, men hvis ikke vi åbner op, og kan gøre det på forsvarlig vis, så er vi med til at fastholde det her vakuum, som vi alle befinder os i,” tilføjer landechefen.

Læs også: Milliardhandel: Danmarks største kapitalfond køber norske SuperOffice

Norske SuperOffice, der står bag en cloudbaseret CRM-platform, har 16 medarbejdere i Danmark. Fem sidder på det jyske kontor, og resten holder til på hovedkontoret i Vallensbæk vest fra København.

Alle kan møde ind igen
Pernille Møller Lund forklarer, at der igen er begyndt at være liv på kontorerne.

"Halvdelen er begyndt at komme på kontoret, men stort set alle har været herinde forbi nu. Det har virket fint, og folk har været glade for at se hinanden igen," siger hun og tilføjer:

"Alle kan komme på kontoret, hvis de har lyst til det, da der automatisk er to meters afstand mellem folk. Vi behøver ikke at afstemme hver morgen, hvem der kommer ind."

Derudover har ledelsen kommunikeret til medarbejderne, at man gerne skal fortælle kunderne, at SuperOffice igen er åbne overfor gæster.

Ligeledes opfordres der til, at selskabets ansatte også gerne tager ud og møder kunderne fysisk.

"Men der er ikke noget tvang. Man skal også synes, det er trygt at komme herind," tilføjer hun.

Læs også: FLSmidth-CIO vender tilbage til sit kontor: Her er Mads Madsbjergs plan for at få hele it-afdelingen tilbage

SuperOffice har indrettet sig efter alle de gældende anbefalinger fra myndighedernes side, så der var et trygt miljø for medarbejderne at vende tilbage til, lyder det fra landechefen.

"Kontoret ligner næsten en klinisk operationsstue. Vi har små engangs vaskeservietter, universal klude, automatiske spritdispensere alle vegne, og den gode gamle lamineringsmaskine er kommet frem så vi kan få hængt vores nye procedurer op på væggene."

Vil genoverveje politik om hjemmearbejde
Nedlukningsperioden har desuden sat nogle nye diskussioner i gang hos SuperOffices ledelse.

"Vi er begyndt at spørge os selv, om vores hjemmearbejdspolitik er optimal," begynder hun:

"Hvorfor skal vi spilde vores egen, samfundet og SuperOffices tid i en bil midt i myldretiden? Måske skulle vi have andre forventninger til, hvornår man møder ind og kører hjem, når vi kommer ud på den anden side.”

Læs også: Genåbningen af den fysiske arbejdsplads står for døren: Se hvordan danske it-selskaber griber opgaven an

Det er indsigter, som direktøren selv har gjordt sig, da hun sidste uge begyndte at køre tilbage på arbejdet i Vallensbæk. Her tog det pludselig halvdelen af den tid, transporten normalt tager.

Hun understreger, at nedlukningen af kontoret ikke har resulteret i et produktivitetstab, og det er et bevis på, at de gængse rytmer kan justeres.

Arbejder med tre genåbnings faser
SuperOffice lukkede hurtigt og effektivt ned efter statsministeriet tale 11. marts.

Her blev indført en ny struktur, hvor alle medarbejdere stempler ind online klokken 08.30 på en fælles morgenmøde.

"Det har vist sig at være så effektiv en struktur, at vi har holdt fast i den lige siden med virtuelle morgensamlinger," siger hun.

Men i takt med at samfundet begyndte at åbne op, har SuperOffice fulgt med.

Pernille Møller Lund forklarer, at selskabet har arbejdet med tre genåbningsfaser.

læs også: Danmark bliver ikke det samme efter corona-krisen: For vi bliver mere digitale - lad os få fibernet i alt til alle

For nuværende befinder SuperOffice sig i anden fase, der begyndte 11. maj. Det var samtidig med samfundet anden fase af genåbningsstrategien. Her blev medarbejderene opfordret til, at de så småt skulle vænne sig til tanken om at komme retur på arbejdet.

Allerede nu har størstedelen været inde forbi kontoret. Men det er først ved fase tre, at Pernille Møller Lund forventer, at de tilstandene er "back to normal."

Tredje fase er sat til at begynde efter sommerferien.


Kunne du lide, hvad du netop har læst?

Artiklen er en del af Computerworld Premium

Med Premium får du adgang til eksklusivt indhold for abonnenter

Se mere Premium indhold

Med Computerworld Premium får du

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Staten blev advaret om store negative konsekvenser ved Netcompanys corona-app

0 Premium-indhold

"Der er ingen tvivl om, at der på den korte bane er effektivitet at hente ved at have medarbejdere siddende hjemme"

0 Premium-indhold

I disse 10 danske virksomheder får it-medarbejderne den laveste løn

0 Premium-indhold

Eva Berneke og erhvervstoppen anbefaler samlet klimaplan til regeringen: Det betyder det for danske it-virksomheder

0 Premium-indhold

Jysk tilbagebetaler penge fra hjælpepakker - men selskabets it-leverandører må æde reducerede priser gennem syv uger


Premium
Staten blev advaret om store negative konsekvenser ved Netcompanys corona-app
Den corona-app, som Netcompany i øjeblikket udvikler for staten, baserede sig i første omgang på en dataindsamlingsmodel, der kunne få meget store negative konsekvenser for borgerne, lød advarslen fra en privacy-konsulent som styrelsen havde hyret.
Computerworld
Forsvarsministeren overvejer at give dansk politi lov til at blokere for websites uden dommerkendelse
Forsvarsminister Trine Bramsen (S) vil diskutere muligheden for at give politiet mulighed for at blokere for websites uden dommerkendelse.
CIO
Podcast: Pandoras CIO Peter Cabello afslører sine tre vigtigste mål for digitaliseringen
Podcast, The Digital Edge: Hør Pandoras CIO Peter Cabello Holmberg fortælle om, hvordan et af verdens største smykkefirmaer arbejder med innovation og digitalisering af et traditionel offline salg, og hvordan Pandora udnytter data til at skabe en bedre kundeoplevelse.
White paper
Her er 4 overraskende facts om digitaliseringen i detail og produktionsbranchen!
I 2018 blev 300 europæiske virksomheder spurgt til deres samhandelsprocesser. Det kom der fire overraskende facts ud af, som vi bringer i dette whitepaper. Eksempelvis anvendes fax stadig af 22% af de adspurgte 300 europæiske virksomheder. Whitepaperet fortæller også om vigtigheden af at finde en EDI-leverandør, som kender dit marked og dine muligheder. Nysgerrig? Så download dette gratis whitepaper nu.