Jysk tilbagebetaler penge fra hjælpepakker - men selskabets it-leverandører må æde reducerede priser gennem syv uger

Jysk vil nu tilbagebetale lønkompensation, som koncernen har modtaget fra hjælpepakker i de nordiske lande, da Jysk kan klare sig uden. Men selskabets omkring 100 it-leverandører har ikke udsigt til en godtgørelse efter syv uger, hvor milliardkoncernen har sænket de oprindelige priser med op til 50 procent.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Hvornår Jysk begyndte at betale it-leverandørerne fuld pris igen
  • Hvorfor koncernen tilbagebetaler penge fra hjælpepakker
  • Hvorfor Jysk ikke vælger at godtgøre it-leverandørerne efter syv uger med nedsat betaling
644
3:15 min
Jysk vil nu tilbagebetale de penge, som den familieejede koncern har modtaget fra hjælpepakkerne i Danmark, Norge og Sverige.

Men mens de tre nordiske stater får tilbagesendt en pose penge, er situationen en anden hos selskabets omkring 100 it-leverandører, der har fået reduceret betalingerne med op til 50 procent i syv uger under coronakrisen.

Der er nemlig ikke nogen godtgørelse på vej til selskabets it-leverandører, efter de i marts fik at vide, at Jysk halverede betalingerne.

Det kan du læse mere om her: Mægtige Jysk halverer betalingerne til sine it-leverandører: Vil kun betale 50 procent i de kommende måneder.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 249kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 1.995 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

1 Premium-indhold

Cloud-teknologi sikrede dronningens corona-tale - men DRs CIO Mikkel Müller er slet ikke færdig med cloud endnu

0 Premium-indhold

"Nu hænger mit store maleri på 3 meter i længden og 1,80 meter i højden så her hos Danmarks Statistik"

0 Premium-indhold

Dommen er faldet: Elbek & Vejrup frikendes i bestikkelsessag

0 Premium-indhold

Omstridt KMD-system fritages fra den nye krigsregel: 44 kommuner må fremover sende personoplysninger til udlandet

0 Premium-indhold

Den danske it-sektor sætter omsætningsrekord for årets første tre måneder trods coronakrise: Har omsat for 63,2 milliarder


Premium
Cloud-teknologi sikrede dronningens corona-tale - men DRs CIO Mikkel Müller er slet ikke færdig med cloud endnu
Uden cloud og den rette cloud-strategi havde DR ikke haft samme muligheder eller nye digitale produkter. Det fortæller CIO Mikkel Müller til Computerworld - hvor han også uddyber hvordan han ser resten af it-landskabet bevæge sig mod cloud og hvordan udviklere efterspørger de moderne værktøjer.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Få overblikket: Her er Gartners vurdering af 16 førende CRM-leverandører
Den teknologiske udvikling skaber pt. en massiv omstilling inden for kundeservice. Samtidig muliggør teknologien også en konsolidering, som igen stiller nye krav til moderne CRM-systemer. Især kunstig intelligens og muligheden for digitale kanaler står højt på kundernes liste. I dette whitepaper kan du derfor læse om analysevirksomheden Gartners research af 16 leverandører inden for CRM og dermed få et overblik over det stadigt mere komplekse landskab.