Artikel top billede

Anders Liechti er Nilfisks tredje CIO på 18 måneder: "Jeg har fuld opbakning fra ledelsen til at gennemføre mine planer for at nå i mål med it-strategien"

Interview: Danske Nilfisk er storforbruger af CIO'er. Anders Liechti er virksomhedens tredje CIO på under 18 måneder, men han vil knække trenden og blive på posten i flere år. Derfor har han lagt en treårig it-strategi, som skal eksekveres med et skrumpet budget. Læs om strategien her.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Bliv klogere på Anders Liechtis it-strategi, som består af tre hovedpunkter
  • Læs hvordan coronakrisen har fået it-budgettet til at krympe
  • Find ud af hvordan Nilfisk-CIO'en vil sikre, at han ikke lider samme skæbne som sine to forgængere
  • Indsigt i hvorfor CIO'en er færdig med speedsbådsprojekter
1.946
9:45 min
CIO-karrusellen har drejet med høj hastighed i Nilfisk i de senere år.

I november blev Anders Liechti den danske støvsugerproducents tredje CIO siden sommeren 2018, da han afløste Torben Høeg Bonde.

Ligesom sin forgænger Thomas Okke Frahm nåede Torben Høeg Bonde blot at bestride CIO-posten i lidt over et år.

CIO-stillingen hos Nilfisk har altså forvandlet sig til en post, som man ikke sidder på i længere tid, men sporene skræmmer ikke Anders Liechti.

I løbet af det første halve år i jobbet har han lagt en treårig it-strategi.

Og den har han fuld opbakning fra ledelsen til at gennemføre, fortæller Anders Liechti til Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her blev Silicon Valley født: Kom med ind i den lille garage i en baghave i San Francisco, hvor det hele tog sin begyndelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ambitiøst udspil fra telebranchen: Danmarks digitale infrastruktur trænger til et kæmpe løft og noget politisk kærlighed

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rejsekort ændrer i planerne: Fremover skal du kunne tjekke ind og ud med NFC og betalingskort

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

MitID misser krav om oppetid i næsten hver anden måned

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Svindel og spoofing plager danskerne - men teleselskaberne kan ikke få lov til at løse problemet