Sjællændere og københavnere er mest utilfredse med deres teleleverandører - syddanskerne er mest tilfredse

Der er store geografiske forskelle på danskernes tilfredshed med deres teleleverandører. De mest tilfredse kunder findes i Region Syddanmark.

Artikel top billede

Danskerne i Region Syddanmark er de mest tilfredse med deres tele- og bredbåndsleverandører, mens kunderne på Sjælland er de mest utilfredse.

Det viser en ny undersøgelse fra brancheorganisationen Teleindustrien.

“Undersøgelsen viser, at det for både bredbånd og mobildækning er kunderne i Region Syddanmark, der er de mest tilfredse, mens kunder i Region Sjælland og Region Hovedstaden er de mindst tilfredse,” meddeler brancheorganisationen i denne meddelelse.

Ifølge Teleindustrien er årsagen til, at danskerne i Region Syddanmark er mest tilfredse åbenlys.

Region Syddanmark har nemlig ‘en meget høj tilgængelighed af bredbånd, mens der særligt i Region Sjælland er en lavere tilgængelighed af bredbånd med mulighed for høje hastigheder,” lyder konklusionen.

Når det gælder mobildækning har der i især hovedstadsområdet gennem flere år været det, som organisaitonen kalder for ‘mange udfordringer’ med at sikre en ‘effektiv udbygning af mobilnettene,’ hvilket kan være årsagen til den utilfredsheden.

Undersøgelsen viser dog samtidig, at de fleste danskere er godt tilfredse med dækningen på deres mobiltelefoner.

“For mobilkunderne er det særligt prisen og dækningen, der er afgørende for at deres selskab kan vurderes som værende perfekt. For bredbåndskunderne er det særligt prisen, stabiliteten og bredbåndshastigheden, der er afgørende for om deres selskab kan vurderes som perfekt,” lyder det fra Teleindustrien.

Du finder hele oversigten fra Teleindustrien her.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job