KMD's medarbejderstab skrumper: Har sagt farvel til over 1.000 medarbejdere siden 2016

De seneste fem år er KMD's medarbejderstab i Danmark gradvist blevet mindre og mindre. Seneste regnskab viser, at selskabet måtte sige farvel til 200 medarbejdere sidste år. "Det er et udtryk for vores omkostningsreduktion."

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i udviklingen i KMD's medarbejderskare
  • Hvordan reduceringerne i staben er foregået
  • Indsigt i selskabet seneste årsregnskab
522
2:45 min
KMD måtte sige farvel til 200 medarbejdere i løbet af sidste år.

Selskabets seneste regnskab fortæller, at KMD i gennemsnit havde 1.893 medarbejdere sidste år.

Året forinden udgjordes staben af 2.096 ansatte.

At den samlede stab skrumper har mere været reglen end undtagelsen gennem de sidste år, når opgørelserne i regnskabet nærlæses.

Annonceindlæg fra DE-CIX

Opbygning af en ny netværksstrategi for virksomheder

Virksomheder vokser hurtigt ud af deres gamle IT-systemer pga. hastig digital innovation og nye AI-understøttede forretningsløsninger.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse