Telia Danmark har pludselig fundet 12.000 ekstra tv-kunder i gemmerne

Telia har fundet 12.000 tv-kunder, som selskabet ikke havde registreret ordentligt. Det giver nu et markant løft for størrelsen på selskabets tv-forretning.

Artikel top billede

(Foto: PR/ Kristian Brasen)

Telias tv-forretning er pludselig vokset markant med et pludseligt hop på 57 procent i antallet af tv-kunder til nu 33.000.

Den pludselige vækst har ifølge Finans den pudsige årsag, at Telia har opdaget 12.000 tv-kunder, der på grund af en fejl ikke har været registreret ordentligt.

“Det har vist sig, at der har manglet rapportering på en række tv-abonnementer, så vi har rapporteret for få tv-kunder,” siger pressechef Mads Houe til avisen.

Det er ifølge avisen ikke første gang, at Telia har fundet mange abonnenter ekstra i systemerne.

Det skete nemlig også fornylig, da Telia fandt 15.000 mobil-abonnementer i gemmerne, som ikke havde været registreret ordentligt.

Det betød, at selskabet på et kvartal pludselig vækstede med hele 23.000 nye mobilkunder - hvoraf de 15.000 altså blot havde været registreret forkert.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job