Det her kan blive Googles første smartwatch i meget, meget lang tid

Fitbit lancerer smartwatch mens det venter på at ryge under Googles faner: Mød Fitbit Sense og dennes mange smarte sensorer.

Artikel top billede

Google kan synes at have kastet håndklædet i ringen når det gælder udviklingen af egne smart-ure baseret på eget software-økosystem.

Sidste smartwatch fra et Google-ejet selskab blev nemlig Moto 360 fra marts 2014, fra dengang Motorola var en del af Google-koncernen.

Siden har selskabet dog fundet en alternativ vej til millionvis af håndled, med sit forventede opkøb af smartwatch- samt fitnesstracker-specialisterne fra Fitbit.

Og med handlen vil Google få sig et avanceret smartwatch til at tage kampen op mod Apples Watch: Fitbits spritnye Sense-smartwatch.

Fuld plade på sensorerne

Mens Fitbit fortrinsvis har haft fitness og aktivitet-tracking i sine produkter, tager selskabet et mere overordnet syn på helbredet med Sense-uret.

Ud over at monitorere puls, søvn, aktivitet og elektrokardiogram (EKG), bliver de mange sensor-input sammenkørt i en stress management score sammen med et Fitbit-premium abonnement.

Dertil kommer smartwatch-funktioner som GPS, over 20 træningsindstillinger, indbygget højttaler og mikrofon, kontaktløs betaling i et ur, som er vandtæt ned til 50 meters dybde og holder strøm i op til seks dage.

Alle funktioner serveres på en farverig AMOLED-skærm, der automatisk tilpasser sig lysforholdene omkring.

Fitbit Sense får sin danske handelsdebut 25. september til en vejledende pris på 2.499 kroner.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Jyske Bank

    Jyske Bank styrker tilstedeværelsen i København med indflytning i Glaskuben

    Jyske Bank er rykket ind i Glaskuben på Kalvebod Brygge, et markant byggeri i hjertet af København. Knap 1.000 arbejder her, heraf 200 i IT, med nye rammer for samarbejde, innovation og udvikling.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job