Intel dropper sit verdensberømte logo og indfører ny visuel identitet: Her er selskabets blot fjerde logo på 51 år

Intel skifter logo i den blot tredje 'identity refresh' siden etableringen for mere end 50 år siden. Det nye logo afspejler ifølge Intel blandt andet, hvordan selskabet vil 'indarbejde menneskelighed i alt, hvad vi foretager os.'

Artikel top billede

En af de mest stabile konstanter i en ellers omskiftelig it-branche har i årevis været Intels logo og brand, der trods forandringer og fornyelser har været uberørt i årevis.

Det ændrer selskabet nu på.

For første gang siden 2006 får selskabet nu nyt logo i det, der bliver Intels blot tredje ‘identity refresh’ siden etableringen for 51 år siden og det fjerde logo i rækken.

Intel har siden 1969 således haft tre logoer: Det originale, som blev erstattet af det kendte 'Intel Inside' i 1991, som igen blev erstattet af det nuværende logo i 2006.

Med det nye logo fjerner Intel de ellers velkendte to hvide halvcirkler, der i så mange år har omsluttet selskabs-navnet i dets logo.

I stedet forenkles logoet nu, bogstavtypen bliver skarpere og farverne friskere.

Hertil kommer, at navnet bliver omsluttet af en firkantet kasse, mens prikken over i'et bliver mere iøjnefaldende med en anden farve end resten af navnet.

Marketingchef Karen Walker meddeler, at Intel mener, at det er på tide med en ‘identity refresh’, da Intel har udviklet sig markant som selskab med ny strategi, nye mål og ny opbygning i de senere år - men at logoet er forblevet det samme.

Intel har således i meget vid udstræktning skiftet fokus fra processorer til software, AI og Internet of Things.

Et spring ind i fremtiden

Hun kalder det nye logo for ‘et spring ind i fremtiden.’

“Intel er et andet selskab end for fem år siden,” skriver hun.

I en længere meddelelse fylder Intel godt med ord på alt det, som selskabets marketingafdeling mener, at det nye logo repræsenterer af fantastiske ting og sager.

Blandt andet afspejler det nye brand selskabets ‘commitment’ i kampen mod ‘verdens mest kritiske udfordringer,’ ligesom det nye logo viser, hvordan Intel vil ‘indarbejde menneskelighed i alt, hvad vi foretager os.’

Det nye logo er ifølge Intel inspireret af Robert Noyce-citatet ‘Vær ikke besværet af historien. Tag afsted og udfør noget pragtfuldt,’ som marketingdirektøren skriver er et budskab, der ligger i Intels DNA.

“Verden har blot brug for en ide - og Intel Inside - for at udføre noget pragtfuldt,” skriver hun.

Du kan læse Karen Walker og Intel-marketingfolkenes fortolkning af det nye logo her: Sparking the next era for the Intel-brand.

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    Andre events | København

    Executive Conversations: Når geopolitisk usikkerhed udfordrer Danmarks digitale suverænitet

    Geopolitisk usikkerhed og værdikonflikter mellem USA og Europa rammer nu direkte den danske it-dagsorden. Få indsigt i konsekvenserne – og hvordan du minimerer risikoen i en ny teknologisk virkelighed.

    Sikkerhed | København

    Cyber Security Festival 2025

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og...

    It-løsninger | Online

    ERP Insights 2025

    Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S