Mens corona-epidemien har ramt dele af dansk erhvervsliv hårdt, så er det gået anderledes positivt i bestemte brancher.
En af dem er den danske online-kæmpe Nemlig.com. For mens der er indført krav om mundbind i danske supermarkeder, så mærker selskabet en eksplosion i efterspørgslen.
Derfor fortæller selskabet nu, at man forventer at have ansat sin medarbejder nummer 2.000 allerede inden nytår. Det meddeler Nemlig.com til Computerworld.
Dermed har Nemlig.com budt mere end 1.000 nye medarbejdere velkommen i virksomheden på bare et år.
Det er kun et fåtal af danske virksomheder, der har oplevet at ansætte 1.000 medarbejdere inden for de seneste år. En af de øvrige selskaber i klubben er it-selskabet Netcompany.
Runder 2.000 ansatte til nytår Allerede tilbage i oktober vurderede topchef i Nemlig.com Stefan Plenge, at virksomheden vill nå op på de 2.000 ansatte om en måned.
"Vi oplever en kæmpe efterspørgsel for at købe sine dagligvarer på nemlig.com, da vores kunder kan sidde hjemme og handle alt det de har behov for, hvilket skaber stor tryghed for mange mennesker," lyder det fra Stefan Plenge i en pressemeddelelse i oktober.
Alene i november måned har Nemlig.com ansat 200 nye medarbejdere.
"Alt tyder lige nu på, at den store efterspørgsel kommer til at fortsætte i flere måneder frem, og derfor vil vi med stor sandsynlighed også ansætte mange nye medarbejdere i december måned, hvilket kommer til at bringe os meget tæt på 1.000 nye medarbejdere her i 2020," lød det i oktober fra direktøren.
Væksten i selskabet er mere end fordoblet sammenlignet med forrige år fordi efterspørgslen på dagligvare online er steget så markant.
IBM fortsætter offensiv opkøbsstrategi: Køber en af de største og ældste multicloud-leverandører i USA
IBM opkøber cloud-virksomheden MSP Taos. Det er blot det seneste opkøb fra IBM i jagten på de store cloud-giganter og falder i tråd med IBM's offensive hybrid cloud-strategi.
Skatteforvaltningen har tegnet en tiårig kontrakt IBM om levering af det sidste it-system til i en omfattende systemudskiftning i toldsystemerne og som først forventes afsluttet i 2025. Se alle detaljerne her.
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag.
Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt.
Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.