Englænderne er så begejstrede for online-annoncer, at markedet er vokset med 76 procent i løbet af et år.
Det betyder, at englænderne købte annoncer på internettet for knap tre milliarder kroner i første halvår i år. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.
Baggrunden for den voldsomme vækst er en stor efterspørgsel på virksomheds-sponserede links i søgemaskiner.
Markedet, der blev decimeret, da dot.com-boblen sprang i 2000, fortsætter med at vise tegn på stærk vækst i takt med, at flere og flere englændere går online og reklamemarkedet får det bedre.
Mere end 6,6 milliarder
The Interactive Advertising Bureau's (IAB) engelske afdeling forudsiger ifølge Reuters, at online-annoncer passerer 5,5 milliarder kroner-mærket, og at markedet ligger godt til at slå sit eget mål om en omsætning på mere end 6,6 milliarder kroner i 2007.
6,6 milliarder kroner er, hvad radiomediet sælger annoncer for, og som det går nu, ser det ud til, at online-annoncer overhaler radio-ditto allerede til næste år.
? Alle indikationer peger på, at vi overhaler radioen hurtigere, end vi troede, siger IAB's engelske chef Danny Meadows-Klue til Reuters.
I de seneste to år har de store markeder for online-annonce haft vældig vind i sejlene på grund af den popularitet, som annonce-sponsorerede links i søgemaskiner som Yahoo og Google nyder hos mange internetbrugere.
I resten af Vesteuropa vokser markedet for online-annoncering tilsyneladende også, men der er ingen aktuelle tal for salget. I Frankrig og Tyskland vokser markedet, men i et noget langsommere tempo end i England, oplyser IAB til Reuters.