Artikel top billede

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”

Viden om placering af skibe og en række andre faktorer er blevet en central forretning hos shippinggiganten A.P. Møller - Mærsk. Carsten Frank Olsen har ansvaret for den digitale handel, som i fremtiden skal bygge på endnu mere AI-teknologi.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan A.P. Møller Mærsk sælger mere af den data selskabet indsamler
  • Hvordan den danske shippinggigant udnytter den data
  • Hvorfor Mærsk-direktør Carsten Frank Olsen vil sælge endnu mere af den data virksomheden ligger inde med
652
3:30 min
Det danske shipping-konglomerat A.P. Møller - Mærsk vil tage flere penge for alt det data koncernen indsamler.

Det slår Carsten Frank Olsen, head of e-business, hos den danske gigant fast over for Computerworld. Mærsk samler nemlig en række data, som koncernens kunder også er interesseret i.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Disse 20 virksomheder har ifølge den danske it-branche de mest kompetente, problemløsende og servicemindede medarbejdere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dansk boligsite får påbud efter alvorligt brud på GDPR for brug af omstridt Facebook-værktøj

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft står over for GDPR-bøde på flere milliarder kroner for LinkedIn-annoncer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft og Apple i intens konkurrence om at have det bedste image blandt de danske it-kunder: Her er de 10 mest populære it-selskaber

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft-huset Venzo sælger forretningsben – 19 ansatte flytter