Artikel top billede

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”

Viden om placering af skibe og en række andre faktorer er blevet en central forretning hos shippinggiganten A.P. Møller - Mærsk. Carsten Frank Olsen har ansvaret for den digitale handel, som i fremtiden skal bygge på endnu mere AI-teknologi.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan A.P. Møller Mærsk sælger mere af den data selskabet indsamler
  • Hvordan den danske shippinggigant udnytter den data
  • Hvorfor Mærsk-direktør Carsten Frank Olsen vil sælge endnu mere af den data virksomheden ligger inde med
652
3:30 min
Det danske shipping-konglomerat A.P. Møller - Mærsk vil tage flere penge for alt det data koncernen indsamler.

Det slår Carsten Frank Olsen, head of e-business, hos den danske gigant fast over for Computerworld. Mærsk samler nemlig en række data, som koncernens kunder også er interesseret i.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Den norske version af Sundhedsplatformen får voldsom kritik af Rigsrevisionen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Internetudbydere klager til Erhvervsstyrelsen: TDC, Norlys og Fibia prøver at presse os ud af markedet med kunstigt lave priser

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Han afløser Helle Huss: Bliver ny CEO for Avanade i Danmark

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ni af 10 danske it-ansatte ønsker mulighed for hjemmearbejde - men arbejdsgiverne går den modsatte vej

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan håndterer Danmarks tre bedste CISO'er den største opgave af dem alle: Tag med til kåringen af Årets CISO 2024