Artikel top billede

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”

Viden om placering af skibe og en række andre faktorer er blevet en central forretning hos shippinggiganten A.P. Møller - Mærsk. Carsten Frank Olsen har ansvaret for den digitale handel, som i fremtiden skal bygge på endnu mere AI-teknologi.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan A.P. Møller Mærsk sælger mere af den data selskabet indsamler
  • Hvordan den danske shippinggigant udnytter den data
  • Hvorfor Mærsk-direktør Carsten Frank Olsen vil sælge endnu mere af den data virksomheden ligger inde med
652
3:30 min
Det danske shipping-konglomerat A.P. Møller - Mærsk vil tage flere penge for alt det data koncernen indsamler.

Det slår Carsten Frank Olsen, head of e-business, hos den danske gigant fast over for Computerworld. Mærsk samler nemlig en række data, som koncernens kunder også er interesseret i.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

”Det fylder helt oppe på direktionsgangene:" Danske topkonsulenter løfter sløret for det allervigtigste it-tema lige nu

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Det benytter de den danske supercomputer Gefion til: Topchef Nadia Carlsten løfter sløret for AI-computerens brugere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Support til Exchange 2016 og 2019 udløber om mindre end en måned: Sådan bør du gøre ifølge Microsoft

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan har IBM Danmark hentet store gevinster ved at indføre AI: Er blevet 230 færre medarbejdere på grund af AI

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

En af verdens største cloud-transformationer er færdiggjort: 100.000 medarbejdere er blevet koblet på