Artikel top billede

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”

Viden om placering af skibe og en række andre faktorer er blevet en central forretning hos shippinggiganten A.P. Møller - Mærsk. Carsten Frank Olsen har ansvaret for den digitale handel, som i fremtiden skal bygge på endnu mere AI-teknologi.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan A.P. Møller Mærsk sælger mere af den data selskabet indsamler
  • Hvordan den danske shippinggigant udnytter den data
  • Hvorfor Mærsk-direktør Carsten Frank Olsen vil sælge endnu mere af den data virksomheden ligger inde med
652
3:30 min
Det danske shipping-konglomerat A.P. Møller - Mærsk vil tage flere penge for alt det data koncernen indsamler.

Det slår Carsten Frank Olsen, head of e-business, hos den danske gigant fast over for Computerworld. Mærsk samler nemlig en række data, som koncernens kunder også er interesseret i.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Vil fyre tusindvis af ansatte globalt: Nu reagerer Microsofts danske organisation med 800 medarbejdere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Staten binder sig med ny aftale til Microsoft i usædvanlig lang tid - og det er der en særlig årsag til

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Pengene vælter ud af den danske Dynamics-kæmpe Cepheo i selskabets andet leveår - men forretningen buldrer frem

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Du skal opdatere hurtigst muligt: Alvorlig sårbarhed opdaget i Citrix-software

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske pensionsselskaber står til historisk milliard-tab, hvis salg af TDC går igennem: Så meget vil de sælge deres ejer-andel for