Artikel top billede

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”

Viden om placering af skibe og en række andre faktorer er blevet en central forretning hos shippinggiganten A.P. Møller - Mærsk. Carsten Frank Olsen har ansvaret for den digitale handel, som i fremtiden skal bygge på endnu mere AI-teknologi.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan A.P. Møller Mærsk sælger mere af den data selskabet indsamler
  • Hvordan den danske shippinggigant udnytter den data
  • Hvorfor Mærsk-direktør Carsten Frank Olsen vil sælge endnu mere af den data virksomheden ligger inde med
652
3:30 min
Det danske shipping-konglomerat A.P. Møller - Mærsk vil tage flere penge for alt det data koncernen indsamler.

Det slår Carsten Frank Olsen, head of e-business, hos den danske gigant fast over for Computerworld. Mærsk samler nemlig en række data, som koncernens kunder også er interesseret i.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Et af Danmarks bedste BI-huse henter millioninvestering: Går nu på jagt efter flere ansatte

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Cybersikkerhedsrådet om it-sikkerhedsbøvl i fem store myndigheder: "Det sender et signal til andre myndigheder om, at man kan tage let på sikkerheden"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Henrik Thystrup fratræder som CIO i den danske milliardkoncern Solar: Her er hans nye job

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny lov om dataindsamling vil kunne ramme mere end 70 procent af de danske virksomheder - digitale annoncører risikerer kæmpe-bøder

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

DSB vil købe Microsoft-ydelser for op mod 200 millioner kroner: Præsenterer kæmpe-udbud i løbet af de kommende uger