Artikel top billede

Mærsk skruer op for salget af data: “Tidligere har man givet alt data gratis væk. Det er vi nødt til at lægge bag os”

Viden om placering af skibe og en række andre faktorer er blevet en central forretning hos shippinggiganten A.P. Møller - Mærsk. Carsten Frank Olsen har ansvaret for den digitale handel, som i fremtiden skal bygge på endnu mere AI-teknologi.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan A.P. Møller Mærsk sælger mere af den data selskabet indsamler
  • Hvordan den danske shippinggigant udnytter den data
  • Hvorfor Mærsk-direktør Carsten Frank Olsen vil sælge endnu mere af den data virksomheden ligger inde med
652
3:30 min
Det danske shipping-konglomerat A.P. Møller - Mærsk vil tage flere penge for alt det data koncernen indsamler.

Det slår Carsten Frank Olsen, head of e-business, hos den danske gigant fast over for Computerworld. Mærsk samler nemlig en række data, som koncernens kunder også er interesseret i.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft vil opbevare nødkopier af sin kildekode centralt sted i Europa: Her skal kildekoden ligge

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

André Rogaczewski efter stærkt regnskab: "Vi har noget, som er ekstremt relevant i den tid, som vi lever i"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Stort antal servere sårbare over for alvorligt sikkerhedshul i SAP-system

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er Microsofts fem vigtigste løfter til Europa: Vil modstå Trump og indsætte særlig europæisk bestyrelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Blæser til kamp for 30-timers arbejdsuge for danske it-folk