Nu bygger Facebook en Instagram til dine børn

En særlig version af Instagram for de helt små er under opsejling.

Artikel top billede

Det sociale medie Facebook barsler med en særlig variant af sin populære fotodelingstjeneste Instagram til de helt små.

Mens den i dag er forment for børn under 13 år, oplyser Instagram-chef Adam Mosseri, at en børnevenlig version altså er under udvikling.

Det skriver nyhedsmediet BuzzFeed News.

En væsentlig funktion ved den nye app, bliver kontrolpanel til forældre hvor de får kontrol og indsigt i hvordan platformen bruges.

”Børn beder i stigende grad deres forældre om hvorvidt de kan melde sig ind i apps, der gør det muligt for dem at følge vennerne. En version af Instagram, hvor forældre har kontrollen, ligesom vi gjorde med Messenger Kids, er noget vi vil undersøge. Vi vil dele mere på sigt,” fortæller Adam Mosseri på sin Twitter-profil.

Tidligere på ugen kunne man på Instagrams virksomhedsblog læse, hvordan virksomheden vil gøre sin tjeneste mere sikker for sine yngste brugere ved blandt andet at indføre mere omsiggribende alderstjek samt ved at afskærme teenagere fra direkte beskeder fra fremmede voksne.

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Erfaren leder til cyberdivisionen i Hvidovre

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Sektionschef for Cyber- og IT-sikkerhedsarkitektur

Københavnsområdet

Formpipe Software A/S

Senior Product Manager

Københavnsområdet

Netcompany A/S

DevOps Engineer

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil