Artikel top billede

André Rogaczewski om at udvikle corona-apps til det offentlige: Det er øretævernes holdeplads - du skal ikke gøre det for pengenes skyld

Interview: Ifølge André Rogaczewski stiller Netcompany sig på øretævernes holdeplads, når selskabet vælger at udvikle smittestop-apps og coronapas. Alligevel vælger selskabet at gøre det, og det er ikke på grund af pengene, bedyrer han.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Bliv klogere på hvorfor Netcompany har valgt at byde ind på at udvikle den danske smittestop-app og coronapasset
  • Få svaret på hvorfor André Rogaczewski mener, at det er øretævernes holdeplads at udvikle coronapasset og Smittestop-appen
  • Det er intet positivt at sige om coronakrisen, siger André Rogaczewski. Alligevel ser han også muligheder i den - bliv klogere på hvilke
643
3:15 min
Sidste år fik Netcompany opgaven om at udvikle den danske Smittestop-app, og i år har Netcompany sammen med Trifork desuden vundet udbuddet om at udvikle det kommende digitale coronapas.

Prisen for den førstnævnte app løb op i 35 millioner kroner alene i 2020, mens prisen for det sidstnævnte apps ventes at ramme 17,3 millioner kroner ved lanceringen i slutningen af maj.

Alligevel mener Netcompanys topchef og stifter André Rogaczewski ikke, at Netcompany eller andre it-virksomheder skal byde ind på denne type opgaver alene på grund af hensyn til bundlinjen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Et af Danmarks bedste BI-huse henter millioninvestering: Går nu på jagt efter flere ansatte

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Cybersikkerhedsrådet om it-sikkerhedsbøvl i fem store myndigheder: "Det sender et signal til andre myndigheder om, at man kan tage let på sikkerheden"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Henrik Thystrup fratræder som CIO i den danske milliardkoncern Solar: Her er hans nye job

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny lov om dataindsamling vil kunne ramme mere end 70 procent af de danske virksomheder - digitale annoncører risikerer kæmpe-bøder

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

DSB vil købe Microsoft-ydelser for op mod 200 millioner kroner: Præsenterer kæmpe-udbud i løbet af de kommende uger