Visma e-conomic med bedste regnskab til dato: Hæver omsætning med 18 procent

Regnskabsprogrammet Visma e-conomic kommer ud af 2020 med en omsætning, der er 18 procent højere end sidste år. Derved lander selskabet sit bedste resultat til dato. Få indblik i regnskabet her.

Artikel top billede

Lars Engbork, CEO i Visma e-conomic.

Visma e-conomic kommer flyvende ud af 2020.

Fjerde kvartal endte med at blive det bedste i selskabets 20-årige historie, og dette satte sig præg på det samlede 2020.

Omsætningen for året endte på 438 millioner kroner, hvilket er en stigning på 18 procent i forhold til 2019, hvor tallet lød på 367 millioner kroner.

”Vi er meget tilfredse med vores resultater i et 2020, hvor vores kunder virkelig havde brug for os i en usikker tid, og hvor regnskab og indsigt i egen virksomhed aldrig har været vigtigere," siger Lars Engbork, administrerende direktør i Visma e-conomic, i en meddelelse.

Bundlinjen stiger med godt 50 millioner kroner. De 149,5 millioner fra 2019 er blevet til 195,2 millioner kroner i 2020.

I løbet af 2020 har e-economic ansat 75 nye medarbejdere, hvor 30 er ansat i produktudvikling og 25 i kundeservice, der har været hårdt presset under corona. Derved endte medarbejderskaren på omkring 320 sidste år.

"Vores flotte resultat vidner da også om, at vores godt 155.000 kunder oplever, at vores cloud-baserede regnskabsprogram og øvrige digitale løsninger giver stor værdi, som letter de administrative processer og frigiver mere tid til kerneforretningen,” tilføjer direktøren.

Mere end 155.000 danske kunder

I løbet af sidste år har Visma e-economic udrullet en række nye digitale produkter og fintech-løsninger, lyder det.

Her påpeger Lars Engbork, at de fortsatte satningser som eksempelvis Smart Bank og Straksindbetaling på fintech-området har været en vigtig faktor for den fortsatte vækst.

"Det er en klar del af vores strategi, at vi konstant investerer i ny teknologi og nye løsninger, der kan forenkle og automatisere omkostningstunge, administrative processer hos de små og mellemstore virksomheder. I regnskabsåret 2020 lancerede vi eksempelvis flere produkter og funktionaliteter, end vi har gjort de sidste fem år tilsammen, og det afspejler sig tydeligt i årets regnskab,” lyder det.

Omkring 31.000 virksomheder blev nye kunder hos selskabet sidste år. Derved har Visma e-conomic omkring 155.000 danske virksomheder i kundekartoteket, fremgår det.

Lars Engbork forklarer, at væksten vil fortsætte i løbet af 2021, men resultatet relativt til omsætningen vil blive mindre i år.

Selskabet vil nemlig øge investeringsniveauet og forventer samtidig at ansætte 50 nye medarbejdere. Derudover planlægger selskabet af poste et tocifret millionbeløb ind i produktudvikling, oplyser selskabet.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil