E-handelsgigant rammes af dansk klagestorm

Danske kunder raser på Trustpilot over den svenske e-handels og betalingsgigant Klarna.

Artikel top billede

(Foto: Photo by rupixen on Unsplash)

Den svenske e-handels- og betalings platformen Klarna bliver ifølge Børsen udsat for en regulær klagestorm på Trustpilot.

Ifølge det danske medie er kunderne især utilfredse med, at de har modtaget uvarslede rykkere på op mod 100 kroner og samtidig har svært ved at få fat på kundeservice.

Alene i maj har der været 34 klager fænomenet på Klarnas Trustpilot og samtidig ligger selskabet kundebarometer rating under middel.

Klarna: Dansk team er endnu ikke plads
Klarna, der har specialiseret sig køb nu og betaler-senere ordninger, oplyser, at problemerne blandt andet skyldes, at selskabet efter sin danske lancering i april, først nu er ved at have etableret hele sit team i Danmark.

“Det er skidt, at der indtil videre er danske forbrugere, der har haft en skuffende oplevelse med Klarna,” oplyser Klarnas kommunikationsansvarlig for Danmark Filippa Bolz i en mail til Børsen.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Quantum computing bliver næste konkurrenceparameter

    Danske virksomheder bør forberede data og systemer på at spille sammen med fremtidens kvanteteknologi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job