Artikel top billede

De fire stiftere af Dixa. Fra venstre: Mads Fosselius, Krisztian Tabori, Jakob Nederby Nielsen og Jacob Vous Nielsen (Foto: KRISZTIAN TABORI / KRISZTIAN TABORI)

Efter kæmpeinvestering: Danske Dixa skal firdoble antallet af udviklere

På halvandet år skal det unge it-selskab Dixa firdoble holdet af produktudviklere fra 75 til 300. Sådan lyder ambitionen hos det danske selskab, der netop har modtaget en kapitalindsprøjtning på 660 millioner kroner.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i Dixas rekrutteringsplan
  • Hvor stor en investering selskabet har modtaget
  • Hvilken type it-specialister, selskabet kigger mest efter
571
3 min
Den danske it-virksomhed Dixa indleder en omfattende rekrutteringsoffensiv.

Holdet, der udvikler Dixas kundeengagementsplatform, skal firdobles på halvandet år.

Det fortæller Mads Fosselius, CEO i Dixa, til Computerworld.

Produkt- og udviklingsorganisationen består i dag af 75 medarbejdere. Ved udgangen af 2022 skal antallet være oppe på 300 ansatte.

Den ambitiøse melding kommer samtidig med, at Dixa har annonceret selskabets største finansieringsrunde til dato.

En serie C-runde anført af kapitalfonden Genereal Atlantic har sikret det danske selskab 105 millioner dollar i frisk kapital, eller hvad der svarer til 660 millioner kroner.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

It-sikkerhedsselskab advarer: Voksende antal ransomware-angreb rammer Linux-systemer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de rigeste it-danskere: Den rigeste af alle er god for 7,9 milliarder kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Staten overvejer at sende det 25 år gamle kæmpe-system Navision Stat i udbud for første gang

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

"Hos Amazon stod jeg for FireTV, tablets og Kindle. Hos Microsoft var det Xbox, hos Sonos alt med lyd"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

EDC bestormes af henvendelser fra bekymrede kunder efter kæmpehack: Mæglerkæden har ét råd til nervøse kunder