Artikel top billede

Danske Triband tjener millioner af kroner på at udvikle spil med masser humor: Scorer kassen på ny forretningsmodel

En helt ny forretningsmodel og en veludviklet sans for humor har hjulpet den danske spilvirksomhed Triband med at høste et stort million-overskud. Ambitionen er at blive nordens førende comedy-brand, lyder det fra selskabets topchef Peter Bruun.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få historien om Tribands bemærkelsesværdige succes
  • Bliv klogere på hvad Apple Aracade har betydet for selskabet
  • Få Peter Bruun vurdering af, hvad det betyder, når han siger, at selskabet vil være en førende comedy-virksomhed
1.288
6:30 min
For få år siden var de fleste mobilspil bygget efter en særlig opskrift.

Her var det den såkaldte free to play-model, der hittede.

Den betød, at spillene var gratis at downloade, men efter kort tids spil ville man som bruger ramme en mur, hvor man skulle overtales til at betale for nye elementer via et såkaldt in-app-purchase.

Men en ny abonnementsbaseret forretningsmodel er i øjeblikket på vej i spilbranchen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske it-folk holder fast i deres job: Her er de ting, som alligevel kan få dem til at skifte

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Trods lovkrav halter it-sikkerheden hos danske myndigheder: 25 procent mangler at implementere kritisk e-mailsikkerhed

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske Keepit kickstarter nyt vækstkapitel: Jagter op mod 100 millioner dollar - forventer at være i mål til januar

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Derfor skifter Facebook navn: Vil indhegne sit betændte omdømme

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Domstolsstyrelsen vil bruge 600 millioner kroner på nyt specialudviklet it-system: Skal ersatte 30 år gamle systemer