Artikel top billede

Danske Triband tjener millioner af kroner på at udvikle spil med masser humor: Scorer kassen på ny forretningsmodel

En helt ny forretningsmodel og en veludviklet sans for humor har hjulpet den danske spilvirksomhed Triband med at høste et stort million-overskud. Ambitionen er at blive nordens førende comedy-brand, lyder det fra selskabets topchef Peter Bruun.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få historien om Tribands bemærkelsesværdige succes
  • Bliv klogere på hvad Apple Aracade har betydet for selskabet
  • Få Peter Bruun vurdering af, hvad det betyder, når han siger, at selskabet vil være en førende comedy-virksomhed
1.288
6:30 min
For få år siden var de fleste mobilspil bygget efter en særlig opskrift.

Her var det den såkaldte free to play-model, der hittede.

Den betød, at spillene var gratis at downloade, men efter kort tids spil ville man som bruger ramme en mur, hvor man skulle overtales til at betale for nye elementer via et såkaldt in-app-purchase.

Men en ny abonnementsbaseret forretningsmodel er i øjeblikket på vej i spilbranchen.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany ramt af hackerangreb: Kriminelle har lækket data

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

To år efter invasionen driver danske Jesper Lindholt stadig sin it-virksomhed fra Ukraine, og det går overraskende godt: “Jeg er mere hardcore nu"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Derfor er Danmarks største it-succeser blevet så stærke: Læs vores store magasin med de 50 mest værdifulde danske it-succeser og platforme

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dansk data-styrelse får tilført millioner af kroner efter højt pengeforbrug

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Dansk kapitalfond med fem milliarder kroner investeret i software varsler 'hårdt 2024'