Artikel top billede

Lars Engbork, direktør hos e-conomic.

Digitaliseringspartnerskabet har sat retningen for Danmarks digitale fremtid - men hvor er repræsentanterne fra danske SMV'er?

Der er enormt potentiale i at hæve digitaliseringen hos små og mellemstore danske virksomheder. Men har Digitaliseringspartnerskabets mange anbefalinger og visioner for den fremtidige danske digitalisering forstået SMV'ernes udfordringer og situation? "De har ikke de samme forudsætninger for at forstå højtflyvende planer og tanker," siger Lars Engbork, direktør hos e-conomic.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Sådan får vi ifølge e-conomics direktør hævet digitaliseringen hos danske SMV'er
  • Hvordan den digitale agenda skal kommunikeres over for SMV'er
  • Eksempler på gevinster som følge af en øget digitalisering hos SMV'er
825
4:15 min
Efter flere måneders arbejde fremlagde Digitaliseringspartnerskabet 1. oktober hele 46 digitaliseringstiltag, der skal danne baggrund for Danmarks fremtidige digitaliseringsstrategi.

Det er dog begrænset, hvor meget små og mellemstore danske virksomheder fylder i partnerskabets syn på den digitale udvikling af Danmark.

Det mener Lars Engbork, direktør for Visma e-conomic.

"Som repræsentation for mere end 160.000 danske SMV'er, som vi har i kundeporteføljen, stiller jeg spørgsmålstegn ved, hvor repræsentanterne for SMV’erne er i partnerskabet," siger han til Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter