Artikel top billede

Nye kundekrav får Salesforce Danmark til at refokusere: Ansætter nu dyre folk fra helt andre brancher i stor stil

Interview: Salesforce danske direktør, Jacques Soelberg, har fået placeret Danmark som nummer ét i sin region. Men det koster. For kunderne efterspørger dyre folk med branchekendskab og en langt bredere organisation. "Vi ansætter folk, som aldrig har tænkt. at de skal være software-sælgere. Vi har pivoteret mod mere industri, mere viden og mere proces," fortæller han.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvorfor Salesforce satser på medarbejdere med specifikke branchekendskaber
  • Hvad effekterne af Jacques Soelberg strategi har været - både internt og eksternt
1.107
5:45 min
Markedet for forretningssystemer har længe været brandvarmt.

Men det er samtidig et marked under forandring, hvor de store monolit-systemer lever på lånt tid og hvor kundernes tålmodighed er kort mens forventningerne er tårnhøje.

Den tendens mærker Salesforces danske afdeling under ledelse af Country Manager & Area Vice President Denmark & Norway, Jacques Soelberg, også.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

”Det fylder helt oppe på direktionsgangene:" Danske topkonsulenter løfter sløret for det allervigtigste it-tema lige nu

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Det benytter de den danske supercomputer Gefion til: Topchef Nadia Carlsten løfter sløret for AI-computerens brugere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Support til Exchange 2016 og 2019 udløber om mindre end en måned: Sådan bør du gøre ifølge Microsoft

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan har IBM Danmark hentet store gevinster ved at indføre AI: Er blevet 230 færre medarbejdere på grund af AI

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

En af verdens største cloud-transformationer er færdiggjort: 100.000 medarbejdere er blevet koblet på