Artikel top billede

Nye kundekrav får Salesforce Danmark til at refokusere: Ansætter nu dyre folk fra helt andre brancher i stor stil

Interview: Salesforce danske direktør, Jacques Soelberg, har fået placeret Danmark som nummer ét i sin region. Men det koster. For kunderne efterspørger dyre folk med branchekendskab og en langt bredere organisation. "Vi ansætter folk, som aldrig har tænkt. at de skal være software-sælgere. Vi har pivoteret mod mere industri, mere viden og mere proces," fortæller han.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvorfor Salesforce satser på medarbejdere med specifikke branchekendskaber
  • Hvad effekterne af Jacques Soelberg strategi har været - både internt og eksternt
1.107
5:45 min
Markedet for forretningssystemer har længe været brandvarmt.

Men det er samtidig et marked under forandring, hvor de store monolit-systemer lever på lånt tid og hvor kundernes tålmodighed er kort mens forventningerne er tårnhøje.

Den tendens mærker Salesforces danske afdeling under ledelse af Country Manager & Area Vice President Denmark & Norway, Jacques Soelberg, også.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AWS på vej med massive investeringer i Danmark: Sådan skal cloud-giganten tiltrække flere danske kunder

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Magtfuld stilling hos rengøringsgigant lokkede Erik Kaae væk fra it-branchen - men nu er han tilbage igen: "Jeg har savnet at arbejde i it-branchen"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Unit IT køber dansk it-selskab med 40 konsulenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Miracle tynges fortsat af fejlslagent it-projekt - men bundlinjen er tilbage i plus

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Amazon åbner mini-datacenter i Danmark: Det betyder det for danske kunder