Artikel top billede

Nye kundekrav får Salesforce Danmark til at refokusere: Ansætter nu dyre folk fra helt andre brancher i stor stil

Interview: Salesforce danske direktør, Jacques Soelberg, har fået placeret Danmark som nummer ét i sin region. Men det koster. For kunderne efterspørger dyre folk med branchekendskab og en langt bredere organisation. "Vi ansætter folk, som aldrig har tænkt. at de skal være software-sælgere. Vi har pivoteret mod mere industri, mere viden og mere proces," fortæller han.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Hvorfor Salesforce satser på medarbejdere med specifikke branchekendskaber
  • Hvad effekterne af Jacques Soelberg strategi har været - både internt og eksternt
1.107
5:45 min
Markedet for forretningssystemer har længe været brandvarmt.

Men det er samtidig et marked under forandring, hvor de store monolit-systemer lever på lånt tid og hvor kundernes tålmodighed er kort mens forventningerne er tårnhøje.

Den tendens mærker Salesforces danske afdeling under ledelse af Country Manager & Area Vice President Denmark & Norway, Jacques Soelberg, også.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sentia hæver priserne for anden gang på få måneder: Er presset af stigende omkostninger

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

ATP vil indkøbe SAP-konsulenter for millioner af kroner til særopgaver

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tiltræder i dag - og skal straks i gang med strategiarbejde: Her er de store opgaver, der venter for Kombits nye topchef Kristian Vengsgaard

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Bag Nana Bules succes: Microsoft er blevet et skarpt politisk instrument - er kommet helt ind i regeringens maskinrum

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske virksomheder kører med forældede ERP-systemer fra Microsoft i stor stil