Artikel top billede

(Foto: Carlos Muza)

Ny lov om dataindsamling vil kunne ramme mere end 70 procent af de danske virksomheder - digitale annoncører risikerer kæmpe-bøder

Nu er det slut med dataindsamling uden samtykke og at føre ulovlig cookie-politik. En ny lov skal ramme de europæiske virksomheder med bøder på op til seks procent af omsætningen, hvis de træder ved siden af reglerne for digital markedsføring. Mindst 77 procent af danske virksomheder bør tjekke deres markedsførings-strategi for ikke at blive ramt af de nye regler.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se hvordan den nye lov rammer danske annoncører.
529
2:45 min
Den danske politiker Christel Schaldemose (S) lægger ikke fingre imellem, hvem en ny EU-lov, Digital Service Act (DSA), er skabt for at ramme på sin Facebook-profil, som hun i går, i forbindelse med vedtagelsen af loven skrev ud på:

"Jeg er glad og lykkelig over at Europa Parlamentet har givet mit lovforslag til en ny lov imod tech-giganterne stor opbakning."

Med den nye lov, som strammer kontrollen for samtykke til data, gennemsigtighed og annoncering på internettet, er digital markedsføring i EU grundlæggende forandret.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de nye medlemmer af Statens It-råd: Skal vurdere it-projekter på over 15 millioner kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Antallet af anmeldelser af ulovligt indhold på beskedtjenester stiger: Regeringen skubber ansvaret videre til EU og Belgien

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter masser af kritik af store prisstigninger: VMware åbner for gratis licenser - ændrer i licens-strukturen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Seks store selskaber med på årets image-liste for første gang: Kæmper alle med lav kendskabsgrad

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany i gang med at positionere sig som leverandør af nyt centralnerve-system til det danske forsvar