Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Robot har sparet Topdanmark for 117 arbejdstimer på én weekend: Kunstig intelligens er afgørende for danske forsikringsselskaber

300 kunder ringede i timen til forsikringsgiganten Topdanmark efter stormen Malik hærgede store del af Danmark. En ny type teknologi hjalp dog selskabet med at forhindre at blive lagt ned af henvendelser.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se hvordan stormrobotter sikrede forsikringsselskaberne under stormen Malik
  • Hvorfor robotter er afgørende for at håndtere kundehenvendelser for store, danske forsikringsselskaber
611
3:15 min
En række store danske forsikringsselskaber har været helt afhængig af robotter, da stormen Malik ramte Danmark for godt en uge siden.

Ødelæggelserne efter stormen fik antallet af henvendelser til de danske forsikringsselskaber til at stige voldsomt, og her har kunstig intelligens og robotter spillet en afgørende rolle.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

André Rogaczewski: ”Jeg ser ikke længere Netcompany som en dansk virksomhed”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft deler nye detaljer om danske datacentre: Åbner alle i 2026

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Størstedelen af alle AI-projekter ender i vasken: Det skyldes disse tre ting, siger IBM’s Thomas Kovsted

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter kåring som Danmarks bedste Microsoft-partner for andet år i træk: "Der kom sindssygt mange reaktioner"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AWS' omdømme får tæsk i årets Image-undersøgelse - her er selskabets kommentar