Artikel top billede

(Foto: PR-Foto)

Robot har sparet Topdanmark for 117 arbejdstimer på én weekend: Kunstig intelligens er afgørende for danske forsikringsselskaber

300 kunder ringede i timen til forsikringsgiganten Topdanmark efter stormen Malik hærgede store del af Danmark. En ny type teknologi hjalp dog selskabet med at forhindre at blive lagt ned af henvendelser.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se hvordan stormrobotter sikrede forsikringsselskaberne under stormen Malik
  • Hvorfor robotter er afgørende for at håndtere kundehenvendelser for store, danske forsikringsselskaber
611
3:15 min
En række store danske forsikringsselskaber har været helt afhængig af robotter, da stormen Malik ramte Danmark for godt en uge siden.

Ødelæggelserne efter stormen fik antallet af henvendelser til de danske forsikringsselskaber til at stige voldsomt, og her har kunstig intelligens og robotter spillet en afgørende rolle.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

EU lancerer sin egen sårbarheds-database efter usikkerhed om CVE: Se den her

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft er dybt afhængig af Europa: Så meget fylder den europæiske del af selskabets samlede forretning

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

ERP-systemerne er under stor forandring: Topchef Mark Moffat satser på elitehold og åben arkitektur

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

EPJ-systemet Sundhedsplatformen er viklet ind i amerikansk software: Leverandøren bag lover driftssikkerhed selv under Trump

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Aarhus Kommune vil droppe Outlook, Excel og Word: Arbejder på langsigtet plan