Danske top-partnere kipper med hatten over Microsofts splinternye pointsystem og nye kategorier: Det kommer det til at betyde

Det er umiddelbart et positivt første indtryk, som Microsoft-partnerne har af tech-gigantens ændringer i partnernetværket, hvor der blandt andet bliver indført et pointsystem og skruet op for investeringerne i cloud.

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs parternes reaktion på Microsoft seneste udmeldinger om partnernetværket.
767
4 min
Microsoft annoncerede for nylig en række ændringer til selskabets partnernetværk.

Microsoft Partner Network, som består af mere end 400.000 partnere på verdensplan – hvoraf 3.000 af dem er i Danmark – står altså overfor nye tiltag. Det oplyste Microsoft tidligere på måneden.

Ændringerne betyder blandt andet et større fokus på cloud, en anderledes kategorisering og certificering af partnere og et pointsystem.

Og det tyder på, at disse tiltag bliver taget imod med åbne arme af partnervirksomhederne. Selvom alle informationerne endnu ikke er helt på plads, er der begejstring for det, som er blevet annonceret.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Teknologiens frontløbere i en forandringsfyldt verden

    CIO’erne spiller en centrale rolle i at drive moderne virksomheder fremad i en usikker tid.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil