Artikel top billede

Nine vinder millionaftale hos Styrelsen for It og Læring

Udbud hos Styrelsen for It og Læring til estimeret værdi af 70 millioner kroner er vundet af Nine, Trifork og Testhuset, der over fire år skal stå for udvikling og vedligehold af applikationer hos styrelsen.

Med Trifork og Testhuset som underleverandører har det danske it-konsulenthus Nine netop sikret sig millionaftale hos Styrelsen for It og Læring (STIL).

Det oplyser Nine i en meddelelse.

Som led i aftalen skal leverandørerne stå for udvikling og vedligehold af applikationer, der primært giver datagrundlag, dataudveksling og sikker adgang i forbindelse med digitalisering på børne- og undervisningsområdet.

"Det er en spændende opgave, der passer rigtig godt til os i Nine og til
Trifork-familien. Det er endnu et stykke samfundskritisk offentlig infrastruktur, som netop er der, vi gerne vil være," lyder udmeldingen fra CEO hos Nine Jacob Strange.

Delaftalen, som Nine har sikret sig, handler om infrastruktur og dataudveksling, også omtalt som IDA-kontrakten. Den blev vurderet til at være 70 millioner kroner værd.

Det drejer sig blandt andet om Unilogin-applikationen, Skolegrunddata og infrastruktur-applikationer såsom brugerdata og integrationsplatfom.

Nine oplyser, at det vil trække på konsulenter på tværs af Trifork-selskaberne, der udover Nine og inkluderer Testhuset.

Flere store it-udbud hos STIL

Udbuddet, Nine har vundet, er en af to delkontrakter, som STIL under et udbød i november.

Den anden delaftale havde en estimeret værdi af 120 millioner kroner, og handler om udvikling og vedligehold af uddannelsesapplikationer, der understøtter tilmelding, ansøgning, fordeling og optagelse så som Optagelse.dk og Fordelingssystemet.

Det fremgår ikke, om der også er udpeget en vinder af den delaftale, som STIL ligeledes udbød i november.

STIL har gjort klar til at få flere nye it-leverandører ind. I oktober udbød STIL en konsulentaftale til op mod estimeret 225 millioner kroner.




CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital