Artikel top billede

KMD skal tvinges tilbage på vækstsporet efter år med effektiviseringer: Her er målet

Interview: Nyt regnskab fra KMD viser, at omsætningen fortsat står i stampe. Men KMD skal tilbage på vækstsport meget hurtigt. Det slår KMD's CFO Jannich Lund fast i et interview med Computerworld. "Fokus er helt klart endnu mere på vækst end effektivisering fremadrettet."

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Her er CFO hos KMD Jannich Lunds vurdering af KMD's økonomiske situation
  • Sådan skal KMD komme tilbage på vækstsporet
  • Om KMD skal være færre medarbejdere fremadrettet
1.613
8:15 min
På en af årets hidtidigt varmeste og solrige dage, har KMD sendt seneste års regnskabsresultater på gaden.

Det viser en næsten 20-dobling af overskud med et plus på 54 millioner kroner. Derimod leverer KMD ingen fremgang i omsætningen i det forskudte regnskabsår 2021/22. 4,3 milliarder kroner blev det også til i omsætning i 2020/21.

Selvom KMD fortsat kæmper med at få væksten tilbage i selskabet efter års fokus på effektiviseringer og trimning af forretningen, er der dog sat en prop i en ellers dramatisk historisk nedgang i omsætningen.

Og det er da også en tilfreds CFO hos KMD, Jannich Lund, der ringer Computerworld op for at udlægge KMD's tilstand her og nu.

Jannich Lund, vejret er strålende, sommerferien står for døren og KMD har lige aflagt årsregnskab. Er du en glad CFO i dag?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her blev Silicon Valley født: Kom med ind i den lille garage i en baghave i San Francisco, hvor det hele tog sin begyndelse

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ambitiøst udspil fra telebranchen: Danmarks digitale infrastruktur trænger til et kæmpe løft og noget politisk kærlighed

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Rejsekort ændrer i planerne: Fremover skal du kunne tjekke ind og ud med NFC og betalingskort

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

MitID misser krav om oppetid i næsten hver anden måned

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Svindel og spoofing plager danskerne - men teleselskaberne kan ikke få lov til at løse problemet