Artikel top billede

Janus Sørensen, Head of Business Development og partner i 2BM (Foto: /)

2BM fokuserer benhårdt på vækst og kultur ved salget til SOA: "Vi har ikke cashet ind og gået ind i et af de store firmaer. Vi har sat foden ned og sagt nej, vi bliver her og skal bygge en kæmpestor SAP-forretning op."

Med en ny europæisk ejer i ryggen har SAP-specialisten 2BM fokus på vækst. Men salget er ikke sket uden et grundigt forarbejde fortælle partner Janus Sørensen til Computerworld.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Baggrunden for 2BMs salg til SOA People
  • Hvilke planer der ligger bag salget
  • Hvordan 2BM sikrede kulturet fit i forbindelse med opkøbet
858
4:30 min
120 danske 2BM-medarbejdere fik forleden nye ejere, da SOA People købte 51 procent af den danske SAP-specialist 2BM.

Med købet får det europæiske SAP-hus med ét slag adgang til det nordiske ERP-marked. Men også for 2BM handler det om vækst og ekspansion - men på de rette vilkår, forklarer Janus Sørensen, Head of Business Development og partner i 2BM til Computerworld:

"Vi har ikke cashet ind og gået ind i et af de store firmaer. Vi har sat foden ned og sagt nej, vi bliver her og skal bygge en kæmpestor SAP-forretning op i norden, som skal være en pure player på SAP."

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft klar med nye løfter og særlige produkter til Europa: Se de nye cloud-løsninger og en række særligt udvalgte partnere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tre vigtige nedslagspunkter fra Folkemødet: To store temaer overskyggede alt andet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Står tilbage med regningen: Itm8 taber klagesag over million-kontrakt til Atea med et brag

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Banedanmark udskyder igen kæmpe SAP-projekt efter problemer: Bliver mere end to år forsinket

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Mens andre fravælger amerikanske cloudtjenester, er MobilePay rykket til Microsoft Azure: "Geopolitik er først nu blevet top of mind"